برگزاری نوروزگاه، جشنواره و نمایشگاه نوروزی در سیستان و بلوچستان ممنوع است

به گزارش وبلاگ عکسفا، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، هرگونه اقامت در مراکز اقامتی و پذیرایی فاقد مجوز اعم از مدارس و اقامتگاه های دولتی و برگزاری نوروزگاه، جشنواره، نمایشگاه و هر اقدامی که منجر به تجمع مردم گردد ممنوع است.

برگزاری نوروزگاه، جشنواره و نمایشگاه نوروزی در سیستان و بلوچستان ممنوع است

به گزارش وبلاگ عکسفا به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان، مجتبی میرحسینی اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و به منظور جلوگیری از گسترش این ویروس هرگونه اقامت در مراکز اقامتی و پذیرایی فاقد مجوز اعم از مدارس، اقامتگاه های دولتی و غیره ممنوع است.

او گفت: برگزاری نوروزگاه، جشنواره، نمایشگاه و هر اقدامی که منجر به تجمع مردم گردد نیز ممنوع است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان اضافه نمود: ستادهای اجرایی خدمات سفر شهرستان ها همانند گذشته در ایّام نوروز، برقرار بوده و با حداقل نیروی انسانی، امورات مربوطه را انجام می دهند.

او با بیان این که رویکرد ستاد اجرایی خدمات سفر در ایام پیش رو مدیریت برنامه های مورد نظر در راستای پیشگیری و مبارزه با بیماری کروناست، گفت: مسافران و گردشگران می توانند در نوروز سال جاری از گردشگری مجازی بهره ببرند و با شناسایی مناطق مستعد و جذاب سفرهای خود را به تابستان موکول نمایند.

میرحسینی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش، مهمانسراهای دولتی و زائرسراها از چرخه اقامت خارج شده اند، اعلام کرد: متاسفانه دلالان و صاحبان منازل غیرمجاز به ویژه در چابهار و کنارک به دلیل نبود فضای اقامتی لازم در ایام نوروز فعالیت هایی را انجام میدهند که سال جاری با توجه به دستورالعمل های محرمانه ابلاغی و شیوع بیماری کرونا و حساسیت های ویژه نسبت به سلامت مردم، به وسیله دستگاههای نظامی و انتظامی با تمامی مراکز اقامتی و اشخاص فاقد مجوز فعالیت، برخورد قانونی می گردد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان گفت: رعایت بهداشت جزء اصول اولیه واحدهای دارای مجوز می باشد اما در شرایط جدید دستورالعمل های ابلاغی با همکاری هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی در حال انجام و آموزش به تمامی تاسیسات گردشگری است.

او گفت: نشست کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی زیر مجموعه ستاد ملی پیشگیری از بیماری کرونا به ریاست معاون استاندار و دبیری اداره کل گردشگری تشکیل و تصمیمات لازم برای کاهش سفر به سیستان و بلوچستان اندیشیده شد.

میرحسینی اعلام کرد: برخلاف تبلیغات صورت گرفته مبنی بر سفر نکردن در این ایام، نمی توانیم هتل ها و سایر تاسیسات گردشگری که مطابق ضوابط فعالیت می نمایند را تعطیل کنیم و این مهم با تایید وزارت گردشگری و توافق با ستاد ملی پیشگیری از بیماری کرونا صورت خواهد گرفت.

این مسئول اضافه نمود: همه سفرها برای گشت و گذار نیست و اگر در یک منطقه هتلی فعال نباشد یعنی عملا تاسیسات گردشگری که سرویس استاندارد می دهند را از چرخه خدمات رسانی خارج نموده ایم و فرصت برای انتشار بیماری کرونا را فراهم آورده ایم.

او گفت: گردشگری و صنایع دستی جزو اولین گروهی ثبت شده اند که قرار است بسته حمایتی دریافت نمایند و منتظریم در روزهای آینده خبرهای خوبی در این زمینه اعلام گردد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان گفت: در حال تدوین و آماده سازی برنامه های حمایتی برای تشویق شهروندان به سفر در دوران بعد از بحران کرونا به سیستان و بلوچستان با همکاری بخش خصوصی استان هستیم.

منبع: میراث آریا

به "برگزاری نوروزگاه، جشنواره و نمایشگاه نوروزی در سیستان و بلوچستان ممنوع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری نوروزگاه، جشنواره و نمایشگاه نوروزی در سیستان و بلوچستان ممنوع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید