قوانین حمل حیوانات خانگی در سفرهای هوایی

به گزارش وبلاگ عکسفا، دنیای سفر/ در این خبر قوانین حمل حیوانات خانگی در سفرهای هوایی برای راحتی کار شما مطرح شده اند.

قوانین حمل حیوانات خانگی در سفرهای هوایی

داستان چیست؟

یکی از آمارهای جالبی که در خصوص سفرهای هوایی منتشر می گردد، پرواز میلیونها حیوان خانگی در امنیت و آرامش به مقصد به همراه صاحبانشان است. کارکنان ایرلاین ها نیز تمام تلاششان را می نمایند تا آنچه لایق این حیوانات خانگی دوست داشتنی را در زمان حمل هوایی آن ها انجام دهند و آنها را سالم به مقصد برسانند.

کارت میکروفیپ

علاوه بر خرید بلیط هواپیما، اگر حیوان خانگی را به همراه دارید، می بایست برای او هم مدارک مورد احتیاج را آماده کنید. برای حمل حیوانات خانگی با ایرلاین های بین المللی مستلزم کارت میکروفیپ است. کارت میکروفیپ در واقع کارتی الکترونیکی است که نشان دهنده سلامت و انجام واکسیناسیون حیوان بوده و نشان می دهد که شما می توانید او را به همراه خود داشته باشید. کارت میکروفیپ و گزارشات سلامت ثبت شده باید مطابق با استانداردهای ISO 11784/11785 باشد. این شماره، کدی پانزده رقمی است که در فرودگاه ها از آن برای استعلام سلامت حیوان خانگی شما استفاده می گردد.

سن حیوان خانگی

یکی از مهمترین سوالاتی که ایرلاین ها برای حمل حیوان خانگی شما بنابر قوانین حمل هوایی حیوان خانگی از شما می پرسند، سن حیوان شما است. آنها می خواهند بداند که حیوان خانگی شما به اندازه کافی عظیم شده است و آماده پرواز هوایی هست یا خیر. حیوان خانگی شما برای سفر هوایی می بایست حداقل 15 هفته اش باشد و در غیر این صورت، جا به جایی او دچار مشکل خواهد شد.

انتخاب محفظه مناسب

هم شما و هم ایرلاین مورد نظرتان باید از تهیه فضای مناسب برای حیوان خانگی پیرو قوانین حمل هوایی حیوانات خانگی باشید و برای تهیه محفظه مناسب بنا بر اندازه و نوع و نژاد حیوان خانگی می بایست از دستورالعمل های IATA پیروی کنید. تا زمانیکه سفر هوایی محیا می گردد، بگذارید حیوان خانگی با ورود و خروج به محفظه اش با جو آن آشنا گردد و با آن خود بگیرد. حتی بگذارید چن وقتی را در آن زندگی کند تا با محیط آن آشنا گردد.

موارد مورد احتیاج محفظه شما برای شناسایی در فرودگاه ها

روز سفر برای اینکه محفظه حیوان خانگی شما قابل شناسایی باشد و برای اینکه هنگام دریافت آن در مقصد به مشکل بر نخورید، موارد زیر را اجرا کنید؛

- نام و آدرس خودتان را روی محفظه بنویسید

- برای حمل و نقل راحت محفظه، دسته ای محکم و راحت برای آن درست کنید.

- در محفظه، ظرف آب و غذا قرار دهید. قرار گیری ظرفها جوری انجام دهید تا مامورین مربوطه در صورت احتیاج بتوانند از آنها برای تطمیع حیوان خانگی شما استفاده نمایند.

- هیچگاه در یک محفظه دو حیوان خانگی به عنوان مثال سگ و گربه را با هم قرار ندهید.

- پارچه ای را هم برای نظافت در محفظه قرار دهید.

- قلاده و یا گردنبند مخصوص حیوان خانگی خود را در بسته ای پلاستیکی قرار دهید و آن را در محفظه جا بدهید.

- نام حیوان خانگی را روی برچسب بنویسید و آن را روی محفظه بچسبانید.

- عکس واضح از صورت حیوان خانگی بیاندازید و روی محفظه بچسبانید.

- محفظه را از هر گونه اسباب بازی خالی کنید.

- علاوه بر نام و نام خانوادگی خودتان و نام حیوان خانگی، شماره تماس خود را نیز برای شرایط اضطراری روی محفظه بچسبانید. برای اینکه بتوانید سفری راحت تر و با کیفیت تر با حیوان خانوادگی خود داشته باشید، مامورین هواپیمایی و فرودگاه مقصد را از به همراه داشتن حیوان خانگی مطلع کنید تا خدماتی بهتر بگیرید.

منبع: همگردی

به "قوانین حمل حیوانات خانگی در سفرهای هوایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قوانین حمل حیوانات خانگی در سفرهای هوایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید