خبرنگاران قشقاوی: ایران تنها کشور دنیا است که امکان خرید دارو از خارج را ندارد

به گزارش وبلاگ عکسفا، مادرید- خبرنگاران- حسن قشقاوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا در گفت وگوی اختصاصی با ایگلسیاس مدیر بخش بین الملل روزنامه لاراسون گفت: ایران تنها کشور دنیا است که به علت تحریم بانکی آمریکا، امکان خرید دارو از خارج را ندارد.

خبرنگاران قشقاوی: ایران تنها کشور دنیا است که امکان خرید دارو از خارج را ندارد

وی اضافه نمود : به علت تحریم های بانکی آمریکا، ایران تنها کشور دنیا است که دراین شرایط سخت مبارزه با شیوع کرونا، امکان خرید دارو و تجهیزات پزشکی از بازارهای دنیا را ندارد زیرا هرگونه تبادل بانکی، مستلزم دریافت مجوز از دفتر کنترل دارایی های آمریکا (OfAK) است که این دفتر اجازه این کار را به بانک ها و شرکت های خارجی دنیا، نمی دهد.

قشقاوی گفت: این یک ظلم آشکار و در تعارض کامل با اصول بشردوستانه توسط یک قدرت زورگو و یکجانبه گرا است.

وی ادامه داد : آمریکایی ها از شیوع کرونا به عنوان مکمل حلقه فشار حداکثری علیه ایران استفاده می نمایند و با فراوری فیک نیوزها و دامن زدن به شایعات و جعل اخبار بی پایه و اساس، به وسیله امپراطوری رسانه ای وابسته به خود، اعم از رسانه های فارسی زبان و غیره، کوشش وسیعی دارند تا افکارعمومی دنیا را از اقدامات ضد بشری خود، منحرف نمایند.

قشقاوی در این مصاحبه به سوالاتی پیرامون زمان شروع انتشار این ویروس در ایران، سیاست های پیشگیرانه وزارت بهداشت و برگزاری انتخابات مرحله اول و دوم انتخابات مجلس و ... پاسخ داد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران قشقاوی: ایران تنها کشور دنیا است که امکان خرید دارو از خارج را ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران قشقاوی: ایران تنها کشور دنیا است که امکان خرید دارو از خارج را ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید