سلامتی و پزشکی

دومین رقیب اسکار بهترین فیلم بین المللی از سوئیس آمد

فیلم سینمایی خواهر کوچک من به کارگردانی مشترک استفانی شوت و ورونیک ریموند به نمایندگی از سوئیس به بخش بهترین فیلم بین المللی نود و سومین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار معرفی گردید.

25 مهر 1399

سوخت و سازتان را بشناسید تا مؤثر وزن کم کنید

این روزها عبارت متابولیسم یا همان سوخت وساز، نسبتاً معروف شده و دلیل آن هم ارتباطی است که با کاهش یا افزایش وزن دارد. چیزی که خیلی از افراد نمی دانند این است که سوخت و ساز بدن، فراتر از این عملکردها، مجموعه ای از فرایندهای پیچیده شیمیایی است که عملکرد...

24 مهر 1399

آمار کرونا بازهم از نردبان سفرهای مردم بالا می رود؟

ارزیابی های منتشر شده داخلی و حتی بسیاری از آمارهای بین المللی نشان می دهد که افزایش سفرهای مردم در ماه های گذشته تاثیر بسزایی روی بالارفتن آمار ابتلاء به ویروس کرونا و نرخ مرگ و میر ناشی از آن داشته است و در ایران طی 150 روز گذشته هر گاه مردم سفرهای بین...

20 مهر 1399

هوای تهران ناسالم شد

میانگین شاخص کیفی هوای تهران هم اکنون بر روی عدد 125 واقع شده است و توصیه می شود افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و بچه ها فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند

17 مهر 1399

برادر ترامپ مٌرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از نیویورک تایمز، رابرت ترامپ برادر رئیس جمهور آمریکا که دو سال از وی کوچک تر بود، شنبه شب در بیمارستانی در نیویورک فوت کرد.

16 مهر 1399

جلوگیری از پوسیدگی دندان با نانوذرات

گروهی از محققان دانشگاه ایلینویز در شیکاگو آمریکا نانوذراتی از جنس سریم اکسید ساختند که مانع تشکیل بایوفیلم روی دندان ها و در نتیجه پوسیدگی آنها می گردد.

14 مهر 1399

از این نوع ماسک هرگز استفاده نکنید!

با گسترش ویروس کرونا در جهان و ابتلای شمار زیادی از مردم جهان به این ویروس و عدم دستیابی به یک واکسن ایمن و اثربخش با توجه به کوشش شبانه روزی دانشمندان، سازمان جهانی بهداشت همچنان تنها راه پیشگیری از شیوع کووید 19 را رعایت شیوه نامه های بهداشتی می داند...

13 مهر 1399

آمریکا به تایوان اف-16 می فروشد

به گزارش خبرنگاران به نقل از هیل، تایوان در اوج تنش های واشنگتن-پکن، رسماً توافق خرید 90 فروند جنگنده اف -16 از شرکت آمریکایی لاکهید مارتین را امضا کرد.

12 مهر 1399

قوانین حمل حیوانات خانگی در سفرهای هوایی

دنیای سفر/ در این خبر قوانین حمل حیوانات خانگی در سفرهای هوایی برای راحتی کار شما مطرح شده اند.

11 مهر 1399

جلوگیری ازبیماری ام اس با داروی پیوگلیتازون برای دیابتی ها

برای اشخاص مبتلا به شکل عود کننده ام اس بیش از دوازده درمان موثر وجود دارد، اما دارویی برای پیش گیری از آسیبی که به سلول های عصبی می رسد و ترمیم آن آسیب، هنوز به دست نیامده است.

10 مهر 1399

مجلس لبنان شرایط فوق العاده در بیروت اعلام نمود

مجلس لبنان امروز(پنجشنبه) اعلام حالت فوق العاده در بیروت را تصویب کرد.

10 مهر 1399

راهکارهای کاهش کربوهیدرات روزانه

خراسان/ یکی از اصلی ترین عوامل در کاهش وزن کاهش مصرف کربوهیدرات در وعده های غذایی است به همین دلیل در ادامه چند راه ساده به شما معرفی می کنیم تا کربوهیدرات کمتری دریافت کنید:

4 مهر 1399

ماجرای دختر 16 ساله ای که کوچک ترین غسال ایران شد

خبرنیوز در یادداشتی به قلم هما حاصلی نوشت: داشتم گزارشی می خواندم از کوچک ترین غسال ایران؛ دختری 16 ساله اهل زاهدان که داوطلبانه مرده های کرونایی را غسل و کفن می کند.

31 شهریور 1399

از ریختن سرکه در مایع ظرفشویی پرهیز کنید!

در این روزهای شیوع کرونا که همه ما به مواد شوینده پناه برده ایم، مراقب نحوه استفاده از مواد شوینده به ویژه مایع ظرفشویی باشید.

21 شهریور 1399

تهران و 6 استان دیگر در شرایط هشدار ، 11260 نفر تا به امروز جان خود را از دست دادند

به گزارش خبرنگاران، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، در بیان آخرین آمارهای کرونا در کشور گفت: از دیروز تا امروز 13 تیر 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 2566 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که 1483 مورد بستری شدند و مجموع بیماران کووید19...

7 شهریور 1399

ناوگان روبات های خودمختار کشاورز تا 2 سال دیگر راهی مزارع می شوند

نخستین ناوگان روبات های مستقل کشاورز در دنیا تا دو سال دیگر راهی مزارع خواهند شد تا تمامی کار های کشاورزی از اسکن گیاهان تا از بین بردن علف های هرز و درو کردن محصولات را انجام دهند.

3 شهریور 1399

رکورد نارضایتی ها از ترامپ درپی شیوع کرونا

نظرسنجی ها همچنین نشان می دهد که 58 درصد از پاسخ دهندگان از واکنش ترامپ به بیماری همه گیر کرونا ناراضی بودند.

2 شهریور 1399

سفر به لبه فضا با بالن های غول پیکر ، 6 ساعت سفر و توسعه گردشگری فضایی

یک استارتاپ جدید میخواهد با راه اندازی بالن های کابین دار، گردشگر ها را به لایه استراتوسفر اعزام کند.

1 شهریور 1399

مبتلایان بالای 60، بیشترین مرگ های ناشی از کرونا

خبرنگاران/خوزستان سرپرست مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به طیف سنی مرگ و میر ناشی از کرونا در استان، گفت: بیشترین مرگ های ناشی از کرونا در خوزستان مربوط به مبتلایان بالای 60 سال است.

22 مرداد 1399

18 حقیقت جالب در مورد چارلز دیکنز در سالروز درگذشت او که تا به حال نشنیده اید

چارلز دیکنز با نام کامل چارلز جان هوفام دیکنز، نویسنده مشهور انگلیسی و به عبارتی مشهورترین نویسنده عصر ویکتوریاست. او خالق برخی از مشهورترین کتاب های داستان و رمان در تاریخ ادبیات دنیاست. آثاری چون داستان دو شهر، الیور تویست، خانه متروکه یا خانه اشباح،...

22 مرداد 1399
تعداد: (120)