خبرنگاران مدیریت شهری پایتخت منابع مالی توسعه تاسیسات آبفا را تامین می کند

به گزارش وبلاگ عکسفا، تهران- خبرنگاران- اعضای شورای اسلامی شهر تهران، مصوبه تأمین منابع مالی طرح توسعه تأسیسات آبفا را تمدید کردند.

خبرنگاران مدیریت شهری پایتخت منابع مالی توسعه تاسیسات آبفا را تامین می کند

به گزارش وبلاگ عکسفا؛ اعضای شورای اسلامی شهر تهران، روز یکشنبه در دویست و چهاردهمین جلسه خود، بررسی نامه مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران درباره تمدید مصوبه تأمین منابع مالی مورد نیاز طرح های توسعه و بازسازی تأسیسات آب و فاضلاب شهری و اجرای طرح آبرسانی اضطراری شهر تهران و تأمین بخشی از کسری قیمت تمام شده تعرفه خدمات آب و فاضلاب را در دستور کار قرار دادند.

سید آرش حسینی میلانی عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در جریان بررسی این نامه، گفت: در جلسه ای که با هیئت مدیره آبفا داشتیم، قرار بر این شد که میزان هدر رفت آب مورد بررسی قرار گیرد و لازم است خروجی این اقدام از سوی شرکت آبفا اعلام شود.

وی گفت: پیشرفت برخی از طرح ها عقب تر از زمان برنامه ریزی شده است که باید برای آن برنامه ریزی کرد.

میلانی ادامه داد: شرکت آبفای تهران در سال گذشته در تعمیر و بازسازی لوله های فرسوده عملکرد بسیار مطلوبی داشت و این عملکرد قابل دفاع و افتخار است.

وی تاکید کرد که اعضای شورای شهر تهران در خدمت رسانی به شهر در حوزه آبفا تأخیر نیندازند.

احمد مسجد جامعی عضو دیگر شورای شهر تهران هم گفت: موضوع نظارت تنها در چند بند آمده است.

وی خواستار توضیح بیشتر درباره این دستور در صحن شورا شد و گفت: حسابرس معتمد شورای اسلامی شهر تهران از سوی کمیسیون برنامه و بودجه انتخاب می شود و باید پرسید این حسابرس معتمد چه فردی است.

وی اضافه نمود: باید نظارت ها به شکل جامع باشد و لازم است اعضای کمیسیون سلامت گزارش نظارتی جامعی ارائه کنند.

در ادامه محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران هم گفت: نمی خواهیم زحمات کمیسیون تخصصی را در بررسی این دستور زیر سوال ببریم، اما زمانی که نامه به کمیسیون ارجاع داده شد، ما ایرادهای خود را عنوان و برای حل آن درخواست برگزاری جلسه کردیم.

وی اضافه نمود: اگر جلسه ای برای رفع ایرادهای وارده برگزار می شد، امروز انتقادی مطرح نمی نشد.

زهرا صدر اعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی این نامه از دخالت برخی از کمیسیون ها به تصمیمات کمیسیون تخصصی انتقاد کرد.

وی گفت: این گونه که پیش می رود به نظر من کمیسیون تخصصی منحل شود و برخی از کمیسیون ها ادغام شوند.

وی گفت: نمی دانم چرا برخی از اعضای شورای شهر تهران بدون آن که نظر کمیسیون تخصصی را مطالعه کنند، در صحن شورا ساز ناسازگاری کوک می کنند.

صدر اعظم نوری ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب زیر مجموعه یک وزارتخانه دولتی است که تمام حساب و کتاب های آن تعیین است و فرآیند اقدام های آن با شرکت های خصوصی متفاوت است.

محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران هم گفت: سال گذشته مصوبه ای داشتیم که در آن به شرکت آب و فاضلاب این اجازه داده شد تا با دریافت وجوهی خدماتی را ارائه کند.

وی اضافه نمود: با شیوع ویروس کرونا بسیاری از جلسه ها لغو و یا به شکل غیرحضوری برگزار شد و نظر من این است که پس از توضیحات مدیر عامل آبفا رأی گیری کنیم و اگر اعضای شورای شهر تهران لازم دانستند به این لایحه رأی ندهند.

محمدرضا بختیاری مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران نیز در جریان بررسی این مصوبه، عنوان کرد که به تک تک مصوبات شورا عمل شده و تمام پول ها در جای خود هزینه شده است.

وی گفت: اگر امسال تصفیه خانه ششم به مدار نمی آمد از ابتدای فروردین با جیره بندی آب روبرو می شدیم، زیرا با شیوع ویروس کرونا 25 درصد مصرف آب افزایش پیدا کرد.

بختیاری ادامه داد: همیشه چهار ماه پیش از ورود به فصل گرما خودمان را برای تأمین آب مورد نیاز آماده می کردیم که ناگاه با شیوع ویروس کرونا در بازه زمانی کوتاه مصرف آب ده میلیون شهروند تهرانی 25 درصد افزایش پیدا می کند.

در نهایت اعضای شو ای شهر با 12 رای، کلیات تمدید مصوبه تأمین منابع مالی مورد نیاز طرح های توسعه و بازسازی تأسیسات آب و فاضلاب شهری و اجرای طرح آبرسانی اضطراری شهر تهران و تأمین بخشی از کسری قیمت تمام شده تعرفه خدمات آب و فاضلاب را تصویب کردند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران مدیریت شهری پایتخت منابع مالی توسعه تاسیسات آبفا را تامین می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مدیریت شهری پایتخت منابع مالی توسعه تاسیسات آبفا را تامین می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید