معماری و عمران

شکارگاهی تاریخی و دیدنی که شکار بی تدبیری ها شد

خبرگزاری مهر/ این خبر پیرامون شکارگاهی تاریخی و دیدنی که شکار بی تدبیری ها شد، برای شما نگارش شده است.

20 مهر 1399

همزاد راه شیری در دورترین نقاط کیهان کشف شد

ستاره شناسان با استفاده از تلسکوپ آلما (آرایه میلی متری عظیم آتاکاما) و در مطالعه ای با همکاری رصدخانه جنوبی اروپا (ESO) یک کهکشان بسیار دوردست و در نتیجه بسیار جوان را کشف کردند که به طرزی شگفت آور شبیه کهکشان راه شیری است.

12 مهر 1399

وزیر نیرو: نیمی از مطالباتمان از عراق را دریافت کرده ایم، 40 هزار میلیارد تومان از دولت طلبکاریم

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه سازمان برنامه و بودجه باید مابه التفاوت هزینه تمام شده و تعرفه فروش برق را در بودجه های سنواتی پیش بینی و پرداخت کند، گفت: این مابه التفاوت پیش بینی می شود اما پرداخت نمی شود.

19 مرداد 1399

خبرنگاران مدیریت شهری پایتخت منابع مالی توسعه تاسیسات آبفا را تامین می کند

تهران- خبرنگاران- اعضای شورای اسلامی شهر تهران، مصوبه تأمین منابع مالی طرح توسعه تأسیسات آبفا را تمدید کردند.

3 مرداد 1399

عربستان، هشدار ناظران درباره عواقب اصرار بن سلمان بر اجرای پروژه نئوم

ناظران درباره عواقب اجرای پروژه نئوم که در سایه چالش های مالی عربستان پس از سقوط قیمت نفت و شیوع کرونا موج گسترده اعتراضات شهروندان این کشور را به دنبال دارد٬ هشدار دادند.

16 تیر 1399

موزه ای که تداعی کننده گل نیلوفر آبی است

انسان همیشه کوشش نموده با حفظ نشانه هایی از تاریخ و هنر،گذشته را به نوعی مرور کند و با تکیه بر آن علاوه بر اجتناب از تکرار تجربیات ناخوشایند، بیش از پیش با دستاورد های بشری آشنا گردد.

6 تیر 1399

معرفی کامل اقامتگاه های سنتی کاشان

بهترین اقامتگاه های سنتی کاشانکاشان با تمدن 7٬500 سال هنوز هم یکی از زیباترین شهرهای ایران به حساب می آید، این جا یکی از اولین سکونتگاه های انسان روی کره زمین بوده است و می توان آن را مبدا زبان فارسی، تمدن آریایی و … دانست. آن ها تاریخی غنی دارند که در کنارش...

25 خرداد 1399

معرفی بهترین جاذبه های گردشگری بابلسر

جاذبه های گردشگری بابلسربه صورت کلی، مقصد سفر خیلی از ایرانیان در هر موقعی از سال، شمال کشور است. در این جهت ماشین ها یا به سمت استان گیلان می رانند یا به سمت استان مازندران. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که معمولا فرمان ماشینشان در سفر به شمال کشور،...

24 خرداد 1399

خبرنگاران سیستم گرمایشی 50 مدرسه درمیان استانداردسازی شد

بیرجند - خبرنگاران - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: سیستم گرمایشی 50 مدرسه شهرستان درمیان از مصوبات سفر استاندار خراسان جنوبی به این شهرستان استانداردسازی شده است.

17 خرداد 1399

نقش آلودگی در افزایش تولد نوزادان معلول قابل کتمان نیست

خبرنگاران/اصفهان رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: سالانه 30 تا 40 هزار نوزاد معلول در کشور متولد می شوند و نقش آلودگی ها به خصوص در ساکنین شهرهای بزرگ که در دود سیاه نفس می کشند، در این زمینه قابل کتمان نیست.

25 فروردین 1399

آغاز اصلاح سیاهه آلاینده های هوای مشهد

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: تهیه سیاهه آلاینده های هوای کلانشهر مشهد وارد مرحله اصلاحات و رفع اشکالات شده است.

19 فروردین 1399

نگاهی بر کلیسای ساگرادا فامیلیا به عنوان کلیسای اصلی بارسلون

معرفی کلیسای اصلی بارسلونکلیسای ساگرادا فامیلیا، کلیسای اصلی بارسلون و یکی از معروف ترین کلیساهای دنیاست که ساخت آن به اتمام نرسیده است. این کلیسا توسط آنتونی گائودی، معمار اسپانیایی و کاتالان طراحی شده است. علی رغم این که ساخت کلیسای ساگرادا فامیلیا...

17 فروردین 1399

توزیع یارانه بین همه اقشار اشتباه محض است

یک عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، در نامه ای به دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام توزیع یارانه ها بین کل آحاد ملت از هر طبقه و هر قشری را اشتباه محض دانست.

13 فروردین 1399

ایران شناس قرقیزی: واژگان دین و تجارت در قرقیزستان هنوز پارسی است

زبان فارسی در سال های نه چندان دور در قرقیزستان رایج بوده است و هم در دانشگاه ها و هم در تعداد زیادی از مدارس تدریس می شده، و بیشتر واژگان مربوط به دین و تجارت در قرقیزستان از واژگان فارسی گرفته شده است.

20 بهمن 1398

موزه ای برای نمایش آینده

وب سایت فرادید - عاطفه رضوان نیا: در دبی، جایی که به نظر می رسد برج ها یک شبه سر بر می آورند، ساکنان به دزدیدن نگاهشان از بنا ها و ساختمان ها عادت نموده اند. اما یک پروژه ساختمانی نگاه هر بیننده ای را به خود خیره می نماید: موزه ای برای نمایش آینده یا موزه...

27 دی 1398

نصب سنگ لوح مزار مولانا قطب الدین محمد تایبادی

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تایباد از نصب سنگ لوح مزار مولانا قطب الدین محمد تایبادی خبر داد.

11 دی 1398