هم روزه بگیرید هم سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کنید

به گزارش وبلاگ عکسفا، دبیر انجمن تغذیه البرزکفت: روزه داران برای تقویت سیستم ایمنی بدن از منابع غذایی حاوی ویتامین A، C، D، E و مواد دارای املاح آهن، روی و سلنیوم استفاده کنند.

هم روزه بگیرید هم سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کنید

زهرا احدی، دبیر انجمن تغذیه البرز در گفت و گو با خبرنگار از ، گفت: روزه داری در ماه مبارک رمضان در این روزهای کرونایی، نه تنها عارضه ای برای افراد سالم ایجاد نمی کند بلکه کمک کننده خوبی برای تقویت سیستم ایمنی، کاهش پاسخ های التهابی زیان آور و بهبود واکنش های بدن محسوب می شود بنابراین کلیه افراد زیر سن 65 سال با رعایت موارد بهداشتی تغذیه، می توانند روزه بگیرند.

دبیرانجمن تغذیه البرز اضافه کرد: افراد روزه دار برای تقویت سیستم ایمنی لازم است منابع غذایی حاوی ویتامین E، D ، C، A و مواد دارای املاح آهن، روی و سلنیوم را برای عملکرد طبیعی سیستم ایمنی و پیشگیری از ویروس کرونا در برنامه غذایی خود درنظر بگیرند.

احدی گفت: روزه داران برای تامین ویتامین A بدن، از انواع سبزی و میوه های زرد و نارنجی مانند هویج، کدو حلوایی، موز، مرکبات و منابع حیوانی مثل زرده تخم مرغ، شیر و لبنیات کم چرب استفاده و برای دریافت ویتامین D می توانند از ماهی های چرب، لبنیات و زرده تخم مرغ در برنامه غذایی خود استفاده کنند.

او اضافه کرد: برای تامین ویتامین E که به عنوان آنتی اکسیدان و تقویت کننده سیستم ایمنی محسوب می شود، می توانند از روغن های آفتابگردان و ذرت در طبخ غذا و سبزیجات استفاده و همچنین استفاده از انواع آجیل مانند فندق، گردو و بادام در فاصله بین افطار تا سحر، بسیار موثر است.

او اضافه کرد: روزه داران مصرف انواع میوه و سبزیجات مانند کلم، گوجه فرنگی، سبزی خوردن، جوانه گندم، پرتقال، کیوی، لیمو ترش و شیرین را برای تامین ویتامین C فراموش نکنند.

دبیر انجمن تغذیه البرز گفت: برای دریافت ویتامین های خانواده D از مصرف شیر، لبنیات، گوشت، زرده تخم مرغ، غلات سبوس دار، مغز دانه ها و حبوبات غافل نشوند.

احدی اضافه کرد: سازمان بهداشت جهانی نیز اعلام کرده است که روزه دریافت نمی تواند از دلایل ابتلا به کرونا باشد.

انتهای پیام / ر.خ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "هم روزه بگیرید هم سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هم روزه بگیرید هم سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید