گلایه های ملی پوش قایقرانی: ورزشکار جدیدی معرفی نشده و همه شاگرد شفر هستند ، فقط افت نموده ایم

به گزارش وبلاگ عکسفا، علیرضا علی محمدی که تنها مدال آور ایران در کایاک 200 متر آسیا است از اتفاق های افتاده در تیم ملی گلایه کرد و گفت: نتایج قایقرانی ایران با کشورهای آسیایی را مقایسه کنید و متوجه شوید که چقدر افت نموده ایم.

گلایه های ملی پوش قایقرانی: ورزشکار جدیدی معرفی نشده و همه شاگرد شفر هستند ، فقط افت نموده ایم

ملی پوش قایقرانی ایران در گفت و گو با وبلاگ عکسفا، درباره دلیل دعوت نشدنش به تیم ملی و غیبتش در اردوها اظهار کرد: من از سال 86 در اردوی تیم ملی بودم و تا چند ماه اخیر نیز در تمرینات حضور داشتم تا اینکه بعضی اتفاق ها افتاد و باعث شد من از تیم ملی فاصله بگیرم. بعد از بازی های آسیای گوانجو پس از مشورت هایی که داشتم تصمیم گرفتم به صورت تخصصی در 200 متر پارو بزنم و واقعا هم پیشرفت کردم. حتی می توانستم سهمیه المپیک لندن را بگیرم اما یک هفته قبل از مسابقات در تهران کتفم درآمد و در این راستا پیروز نشدم اما پیشرفتم بسیار زیاد بود و حتی خیلی ها باور نمی کردند که یک نفر به صورت تخصصی در 200 متر اینقدر پیشرفت کند.

علی محمدی ادامه داد: بعد از آن مصدومیت خیلی ها گفتند که نمی توانم ورزش را ادامه بدهم اما بازهم کوشش کردم و به کارم ادامه دادم و در قهرمانی آسیای سال 2013 توانستم به مدال نقره برسم. قبل از آن فقط محسن میلاد در 200 متر مدال گرفته بود اما آن موقع این رشته المپیکی نبود و بعد از آن هم کسی مدال نگرفت تا اینکه من به نقره آسیا رسیدم. با این اتفاق برای بازی های آسیایی اینچئون انگیزه بیشتری بدست آوردم و تمریناتم را آغاز کردم. همان زمان چون تمرین های من تخصصی بود با سرمربی تیم ملی صحبت کردم و طی یک توافق قرار شد که من تمریناتم را به طور اختصاصی انجام بدهم. هم مربی و هم رییس فدراسیون از این اتفاق خبر داشت و موافقت نیز ایجاد شد.

ملی پوش کایاک 200 متر ایران اضافه نمود: در بازی های آسیایی اینچئون مقصر خودم بودم که پیروز نشدم. متاسفانه من در جریان مسابقه به استوپر خوردم و نتیجه نگرفتم. از آن اتفاق به بعد مسائل من آغاز شد.

او با اشاره به این مسائل اظهار داشت: از این اتفاق به بعد با تمرینات اختصاصی من مخالفت شد. برای رقابت های قهرمانی دنیا در ایتالیا اسم من را رد نکردند. مسابقات قبل از قهرمانی آسیا در اندونزی بود. زمانی که دلیلش را پرسیدم هیچ کس جواب درستی به من نمی داد و همه گردن دیگری می انداختند. همه تقصیرها را گردن محسن میلاد انداختند و او نیز اظهار داشت که چون در اردوها نبودم اسم من رد نشده است. این اتفاق انقدر برای من سخت و سنگین بود که از نظر روانی بهم ریختم و در قهرمانی آسیا نیز خوب کار نکردم و نتیجه نگرفتم.

علی محمدی همچنین گفت: بعد از آن دوباره با آقای اقلیمی هماهنگ کردم که فصل بدنسازی را به صورت اختصاصی تمرین کنم. بعد از بدنسازی ها همه روزه در اردوی تیم ملی بودنم و تنها تمرینات بدنسازی ام با موافقت سرمربی تیم جدا بود. این شرایط ادامه داشت تا اینکه به کاپ های دنیای رسیدیم و بازهم اسم من نبود. زمانی که دلیلش را پرسیدم گفتند که خبر نداشتند می خواهم در کاپ شرکت کنم. گفتند تو به ما نگفته ای که تصمیم داری در کاپ ها باشی. من هم پاسخ دادم که مگر همه بچه ها گفته اند که می خواهند در این مسابقات پارو بزنند؟ بعد از چند روز بالاخره گفتند چون در اردو نبودی ما برای 200 متر برنامه ریزی نکردیم.

ملی پوش کایاک ایران ادامه داد: با آقای امینی صحبت کردم که گفت در جریان نیست و دلیلش را می پرسد. سپس به من گفت که در تست هفتم شده ای و به همین دلیل اسمت رد نشده است. من به آقای امینی گفتم مگر می گردد؟ اصلا مگر 7 نفر ورزشکار کایاک 200 متر داریم که من آخر شوم؟ دوباره پیگیری کرد و گفت به او اطلاعات نادرست داده اند و عزرخواهی کرد. من اعزام نشدم و تیم به کاپ دنیای رفت و نتیجه خوبی هم نگرفت. در همین شرایط بودیم که من به آقای امینی گفتم به خاطر بدقولی ها و ناعدالتی ها و اینکه حق من را ضایع می نمایند دیگر نمی خواهم در اردوی تیم ملی باشم.

علی محمدی اضافه نمود: من همواره گفته ام اگر یکبار حس کنم جایی در تیم ملی ندارم می روم اما من واقعا شرایط خوبی داشتم. با این حال احساس کردم که نمی خواهند در تیم باشم. دوست نداشتم با افرادی که دستشان در یک کاسه است مبارزه کنم و در نهایت حذف شوم. من اسپانسر داشتم و خودم تمرین می کردم و شرایطم عالی بود. آقای انوش عباسی مربی تیم ملی کاملا زمان های من را می داند و اطلاع دارد چقدر عالی بودم. با این حال شرایطی برای من ایجاد کردند که رفتن بهتر از ماندن بود و من هم نتوانستم تحمل کنم. از اردو خارج شدم و آنها را به خدا واگذار کردم.

ملی پوش کایاک درباره دلیل غیبتش در قهرمانی آسیای چین نیز گفت: من خودم نخواستم باشم چون جوی را ایجاد نموده بودند که من در آن نمی توانستم بمانم و قطعا نتیجه هم نمی گرفتم. بعد از قهرمانی آسیا آقای دنیامالی با من صحبت کرد. آقای امینی هم گفت درهای تیم ملی به روی من باز است و گفت که نظر آقای اقلیمی همین است اما اینطور نبود. می دانستم دوباره همان اتفاق ها برایم تکرار می گردد. به همین دلیل مرخصی گرفتم تا در اردو نباشم.

او اضافه نمود: به نظر من یک مربی وقتی مسئولیت تیمی را بر عهده می گیرد باید کاملا برنامه داشته باشد و برنامه اش را اعلام کند اما آقای اقلیمی یک برنامه درست برای 200 متر نداشته و ندارد. فدراسیون هم برنامه ای ندارد. وقتی برنامه جامعی نباشد ورزشکاران تصمیم می گیرند که به صورت شخصی کار نمایند. من هم که شخصی کار کردم این بلا را سر من آوردند. در این ده سال کاملا همه را شناخته ام و می دانم اگر دوباره بخواهم شخصی تمرین کنم بازهم نمی گذارند در تیم ملی باشم. شرایط روانی پرفشار برایم ایجاد می نمایند که نتیجه نگیرم. یک نفر اما نمی پرسد که چرا آقای اقلیمی در قهرمانی آسیا بدترین نتیجه ممکن را گرفت. احمدرضا طالبیان در کایاک تک نفره هزار متر در سال 2010 قهرمان شد اما چرا بعد از 7 سال ما در این رشته سوم شدیم؟ اکنون تک هزار برای بازی های آسیایی حذف شده و باید در 200 متر شرکت کنیم. چه برنامه ای برای این رشته داریم؟ به نظرم اگر شرایط روانی بهتر باشد و برنامه تمرینی و علمی ایجاد گردد قطعا بچه ها به نتیجه بهتری می رسند.

علی محمدی ادامه داد: با نتایجی که از قایق ها در قهرمانی آسیا دیدم معتقدم در بازی های آسیایی تنها در کایاک دو نفره هزار متر مدال می گیریم و در بخش های دیگر نتیجه ای حاصل نخواهد شد چون برنامه خاصی برای آنها نداریم. چرا در قهرمانی آسیا در بخش کایاک یک نفره 200 متر شرکت نکردیم؟ به نظر من باید شرایط تیم ملی کایاک ایران آنالیز گردد و از مربی سوال گردد که چرا ایران در این سال ها پیشرفتی ننموده است؟ ما سخت افزار و امکانات خوبی داریم اما چرا باید در کایاک تک نفره هزار متر به زور برنز بگیریم؟

او در پاسخ به این سوال که دلیل این موضوع را در چه می بیند؟ توضیح داد: علم تمرین روزانه تغییر می نماید اما شرایط قایقرانی ایران چند سال است که به صورت یکنواخت راستاش را ادامه می دهد. موضوع دیگر شرایط روانی ملی پوشان است که مثل دست انداز در راستا آنها قرار گرفته است. شما اکنون ببینید در این چند سال چه قایقرانی معرفی شده است. همه این ملی پوشان شاگردان شفر مربی آلمانی هستند. چه قایقران دیگری در این مدت اضافه شده است و توانسته با آنها رقابت کند؟ قطعا وقتی رقیبی ساخته نگردد هم پیشرفت حاصل نمی گردد. مربی تیم ملی تا کنون چه ورزشکاری را توانسته به قایقرانی معرفی کند؟ آیا نتیجه کار او جز این بوده که عمر ورزشی قایقران ها کم شده و همه از این رشته رفته اند؟

علی محمدی با اشاره به نتایجی که بعضی ملی پوشان کسب نموده اند نیز گفت: شاید خیلی ها اکنون جواب بدهند که عادل مجللی قایقرانی است که مدال دنیای گرفته اما او تمام تمریناتش به صورت اختصاصی است. دلیل پیشرفت عادل همین است که خودش کار می نماید. به نظرم زمان آن رسیده که قایقرانی نتایج را آنالیز کند. مسئولان فدراسیون نتایج کادرفنی را ببینند.

میزان پیشرفت ما را آنالیز نمایند و به نتایج قزاقستان، ازبکستان و چین هم دقت نمایند. ببینند ما در گذشته چقدر از این کشورها جلو بودیم و حالا چقدر از آنها عقب افتاده ایم. به نظرم ایران پتانسیل و امکانات خوبی دارد و اگر از نظر تمرینی هم شرایط بهتری ایجاد گردد قطعا ملی پوشان به نتایج بهتری دست پیدا خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "گلایه های ملی پوش قایقرانی: ورزشکار جدیدی معرفی نشده و همه شاگرد شفر هستند ، فقط افت نموده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلایه های ملی پوش قایقرانی: ورزشکار جدیدی معرفی نشده و همه شاگرد شفر هستند ، فقط افت نموده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید