آمریکا به تایوان اف-16 می فروشد

به گزارش وبلاگ عکسفا به نقل از هیل، تایوان در اوج تنش های واشنگتن-پکن، رسماً توافق خرید 90 فروند جنگنده اف -16 از شرکت آمریکایی لاکهید مارتین را امضا کرد.

آمریکا به تایوان اف-16 می فروشد

این نخستین بار از سال 1992 میلادی به این سوی است که چنین جنگنده های پیشرفته ای در اختیار تایوان قرار می گیرد- اقدامی که قطعاً واکنش تند دولت پکن را در پی خواهد داشت.

قرار است فرایند تحویل این جنگنده ها تا 2026 تکمیل شود.

این قرارداد در حالی علنی می شود که چین چهارشنبه گذشته در واکنش به تلاش آمریکا برای برقراری رابطه دیپلماتیک با تایوان، به واشنگتن هشدار داد که با آتش بازی نکند.

هفته گذشته، الکس آزار وزیر بهداشت آمریکا سفری رسمی به تایوان داشت. این نخستین میزبانی تایوان از یک مقام بلندپایه آمریکایی طی دست کم 40 سال گذشته بوده است.

چین همواره به آمریکا و متحدان غربی درباره خط قرمز خود مبنی بر لزوم احترام به اصل چین واحد که مستلزم عدم تحریک جریان های جدایی طلب مناطق تابعه شامل تایوان، هنگ کنگ، ماکائو و تبت است؛ هشدار داده است.

با این وجود، آمریکای تحت امر دونالد ترامپ، با استناد به رویکرد چرخش به ایندوپاسیفیک و با هدف ممانعت از قدرت یابی چین، دست به اقداماتی می زند که علاوه بر جدال دیپلماتیک، بیم رویارویی نظامی دو کشور را نیز افزایش می دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "آمریکا به تایوان اف-16 می فروشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا به تایوان اف-16 می فروشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید