آمریکا شمار نیروهایش در مانور کبراگلد را دو برابر نموده است

به گزارش وبلاگ عکسفا، آمریکا شمار نیروهای خود در مانور نظامی سالانه کبرا گلد تایلند را نسبت به سال گذشته تقریبا دو برابر نموده است. روابط میان واشنگتن و بانکوک از زمان شروع به کار دولت دونالد ترامپ بهبود یافته اما حضور ناظرانی از جانب میانمار در این مانور نظامی چندجانبه، شرایط را پیچیده نموده است.

آمریکا شمار نیروهایش در مانور کبراگلد را دو برابر نموده است

به گزارش وبلاگ عکسفا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، حدود 6800 نیروی آمریکایی در این مانور که با حضور بیش از 11 هزار نیرو از 29 کشور برگزار می گردد، شرکت دارند. ژاپن، اندونزی، مالزی، سنگاپور، کره جنوبی و تایلند نیز از جمله شرکت کنندگان اصلی در این مانور نظامی هستند.

هدف مانور نظامی کبرا گلد، بهبود همکاری های امنیتی، پرورش نیروهای حافظ صلح و تمرین ماموریت های امدادرسانی بشردوستانه است.

استیو کاستونگوای، سخنگوی سفارت آمریکا در بانکوک به خبرگزاری رویترز گفت: این مانور بزرگ ترین تمرین نظامی چندجانبه در منطقه هند و اقیانوسیه است و تعهد آمریکا در این منطقه را نشان می دهد.

ژنرال تانچاییان سریسوان، فرمانده عالی نیروهای ارتش سلطنتی تایلند در مراسم افتتاحیه این مانور اظهار کرد: شمار نیروهای حاضر در این دوره از مانور کبرا گلد افزایش یافته و این امر ارتباطی به مسائل سیاسی ندارد. در بعضی از دوره ها، آمریکا در خاورمیانه مشغول انجام عملیات بود و به همین دلیل شمار نیروهایش در سال های گذشته کمتر بود.

آمریکا اغلب با تایلند روابط گرمی داشته اما به دنبال کودتای سال 2014 در تایلند، واشنگتن حمایت نظامی خود را از این کشور کاهش داد. با این وجود با روی کار آمدن دولت دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، روابط دو کشور بار دیگر رو به گرمی گذاشت.

حضور ناظران ارتش میانمار در این دوره از مانور کبرا گلد، بحث برانگیز بوده است. ارتش میانمار برای نسل کشی قومی اقلیت مسلمان روهینجا مورد انتقاد قرار گرفته است. سازمان پزشکان بدون مرز تخمین می زند که بیش از 10 هزار تن از روهینجایی ها در درگیری های میانمار کشته شده اند و سازمان ملل نیز اعلام نموده، حدود 700 هزار روهینجایی آواره شده اند.

گلین تی. دیویس، سفیر آمریکا در تایلند در مراسم افتتاحیه این مانور به وبلاگ عکسفا گفت: حقیقت این است که میانمار در این مانور نظامی شرکت نمی کند. آنان بخشی از این تمرین نیستند.

در این مراسم، پرچم میانمار نیز در میان پرچم کشورهای شرکت کننده در این مانور به چشم نمی خورد.

پنتاگون در اوایل فوریه گزارش کرد که تایلند از ناظران میانمار برای حضور در این مانور دعوت نموده است.

حضور این ناظران در مانور کبراگلد، نقدها زیادی را در پی داشت. جان مک کین، سناتور آمریکایی که ریاست کمیته نیروهای مسلح سنا را بر عهده دارد، در این خصوص به آسوشیتدپرس گفت: ارتش هایی که دست به نسل کشی قومی زده اند، نباید مهارت خود را در کنار نیروهای آمریکایی افزایش دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آمریکا شمار نیروهایش در مانور کبراگلد را دو برابر نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا شمار نیروهایش در مانور کبراگلد را دو برابر نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید