دانشگاه بوعلی سینا با 42 دانشگاه جهان ارتباط علمی دارد ، همکاری با پروژه اراسموس پلاس

به گزارش وبلاگ عکسفا، مدیر اداره همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه بوعلی سینا از همکاری این دانشگاه با 42 دانشگاه جهان اطلاع داد و گفت: یک بخش از پروژه اراسموس پلاس شامل تحقیقات علمی در دانشگاه ما در حال اجرا است.

دانشگاه بوعلی سینا با 42 دانشگاه جهان ارتباط علمی دارد ، همکاری با پروژه اراسموس پلاس

یوسف آرام، مدیر اداره همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه بوعلی سینا در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه وبلاگ عکسفا با اشاره به تعاملات بین المللی این دانشگاه گفت: دانشگاه بوعلی با 42 دانشگاه در جهان ارتباط دارد که به صورت عقد تفاهم نامه بوده است.

آرام با بیان اینکه براساس این تفاهم نامه ها تبادل استاد و دانشجو بین ما و دانشگاه های جهان صورت می گیرد، گفت: استادانی از کشور های دیگر جهان برای دوره های تدریس کوتاه مدت به ایران می آیند و در کنار آن کارگاه های آموزشی و ورکشاپ برگزار می نمایند.

مدیر اداره همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه بوعلی سینا با اشاره به استقبال خوب دانشجویان و استادان ایرانی و خارجی برای حضور در دانشگاه بوعلی اعلام کرد: از 2 سال پیش تعاملات ما با دانشگاه های جهان بیشتر شده و این تعاملات مورد استقبال هم قرار گرفته و تقریبا هر ترم استادان خارجی در دانشگاه بوعلی به تدریس می پردازند.

وی به اجرای بخش هایی از پروژه آراسموس پلاس نیز در این دانشگاه اشاره نمود و گفت: این پروژه چند بخش دارد که از چهار بخش مورد تقاضای ما در تفاهم نامه همکاری، تاکنون یک بخش از آن تحقق یافته است.

به گفته آرام این پروژه شامل تبادل استاد و دانشجو بین دانشگاه های ایران و دانشگاه های اتحادیه اروپا و انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک می گردد که در حال حاضر دانشگاه بوعلی در یکی از پروژه های تحقیقاتی حضور دارد.

مدیر اداره همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه بوعلی سینا تاکید نمود: این پروژه، یک طرح تحقیقاتی بین المللی بزرگ است که در دانشگاه های بسیاری در حال تحقیق است و چند بخش از این پروژه را به سه دانشگاه ایران داده اند.

وی ادامه داد: این بخش های این پروژه در حال حاضر در دانشگاه های تهران، امام خمینی و بوعلی سینا مورد تحقیق و پژوهش قرار گرفته است و هنوز به خاتمه نرسیده است.

آرام با شرح اینکه پروژه آراسموس پلاس از سوی اتحادیه اروپا با کشور های دیگر بسته می گردد، اعلام کرد: طی شدن مراحل انجام بخش های این پروژه زمان بر است و احتمالا از یک سال آینده امکان تبادل استاد و دانشجو به کشور های عضو اتحادیه اروپا فراهم گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "دانشگاه بوعلی سینا با 42 دانشگاه جهان ارتباط علمی دارد ، همکاری با پروژه اراسموس پلاس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه بوعلی سینا با 42 دانشگاه جهان ارتباط علمی دارد ، همکاری با پروژه اراسموس پلاس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید