علم و تکنولوژی

امامعلی رحمان نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاجیکستان شد

امامعلی رحمان، رئیس جمهوری تاجیکستان که از سال 1992 تا به امروز قدرت را در این کشور آسیای مرکزی در دست دارد، نامزدیش را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ماه اکتبر گفت.

23 مهر 1399

معابر پایتخت شناسنامه دار می شوند ، میزان پیشرفت طرح 500 کیلومتری بهسازی معابر و احداث مسیرهای دوچرخه

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران میزان پیشرفت طرح 500 کیلومتری بهسازی معابر و احداث مسیرهای دوچرخه را گفت.

21 مهر 1399

کشف محموله های خطرناک دیگر در بندر بیروت

ارتش لبنان امروز (دوشنبه) گفت، موادی در بندر بیروت کشف شده اند که احتمالا نشت آنها خطری را ایجاد می کردند و این به منزله هشداری درباره فاجعه جدید در لبنان بعد از انفجار چهارم اوت در بندر بیروت است.

19 مهر 1399

رکورد سرعت اینترنت در دنیا شکسته شد

محققان توانستند که رکورد تازه ای را در زمینه سرعت اینترنت ثبت نمایند. آن ها توانستند که به سرعت اینترنت 178 ترابیت بر ثانیه (Tb/s) برسند.

17 مهر 1399

جزئیات حمایت از بومی سازی محصولات امنیتی فناوری اطلاعات

مهدی محمدی در گفتگو با خبرنگاران، از برنامه همکاری مشترک ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال معاونت علمی و مرکز افتای ریاست جمهوری برای حمایت مالی و معنوی تجهیزات حوزه افتا (امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات) خبر داد و گفت: مطابق با ابلاغیه شورای عالی فضای مجازی،...

15 مهر 1399

جلوگیری از پوسیدگی دندان با نانوذرات

گروهی از محققان دانشگاه ایلینویز در شیکاگو آمریکا نانوذراتی از جنس سریم اکسید ساختند که مانع تشکیل بایوفیلم روی دندان ها و در نتیجه پوسیدگی آنها می گردد.

14 مهر 1399

از این نوع ماسک هرگز استفاده نکنید!

با گسترش ویروس کرونا در جهان و ابتلای شمار زیادی از مردم جهان به این ویروس و عدم دستیابی به یک واکسن ایمن و اثربخش با توجه به کوشش شبانه روزی دانشمندان، سازمان جهانی بهداشت همچنان تنها راه پیشگیری از شیوع کووید 19 را رعایت شیوه نامه های بهداشتی می داند...

13 مهر 1399

فروش موبایل اقساطی امکان پذیر است؟

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه های صوتی، تصویری در پاسخ به این پرسش که آیا برنامه ای برای فروش موبایل اقساطی یا دولتی وجود دارد؟ به خبرنگاران گفت: قیمت موبایل براساس قیمت دلار و به نرخ روز محاسبه می شود. قیمت موبایل لحظه ای افزایش یا کاهش می یابد، بنابراین...

6 مهر 1399

تعطیلی همیشگی یک سوم موزه های ایالات متحده، خطری جدی

در جریان تحقیقاتی که از سوی اتحادیه موزه های آمریکا در طول ماه ژوئن اجرا شده است، مدیران بیش از 750 موزه در سراسر ایالات متحده از احتمال تعطیلی همیشگی یک سوم موزه های این کشور خبر دادند.

29 شهریور 1399

از ریختن سرکه در مایع ظرفشویی پرهیز کنید!

در این روزهای شیوع کرونا که همه ما به مواد شوینده پناه برده ایم، مراقب نحوه استفاده از مواد شوینده به ویژه مایع ظرفشویی باشید.

21 شهریور 1399

سریال فال آوت توسط سازندگان وست ورلد و با تهیه کنندگی آمازون ساخته می شود

استودیوی فیلم سازی آمازون حقوق ساخت مجموعه ای سریالی با اقتباس از بازی های فال آوت را به دست آورده است. طبق خبری که شرکت بازی سازی بتسدا منتشر کرده، ساخت مجموعه سریالی فال آوت برای آمازون و با تهیه کنندگی خالقان سریال وست ورلد آغاز شده است.

14 شهریور 1399

سیاست گذاری های اشتباه عامل اصلی گرایش به مدرک جعلی است

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور رونق جعل مدرک و یا تلاش جعلی برای مدرک دریافت را متوجه خود افراد دانست و گفت: آنچه باعث این انحراف شده سیاست گذاری های اشتباه است.

13 شهریور 1399

ناوگان روبات های خودمختار کشاورز تا 2 سال دیگر راهی مزارع می شوند

نخستین ناوگان روبات های مستقل کشاورز در دنیا تا دو سال دیگر راهی مزارع خواهند شد تا تمامی کار های کشاورزی از اسکن گیاهان تا از بین بردن علف های هرز و درو کردن محصولات را انجام دهند.

3 شهریور 1399

چین آخرین ماهواره بیدو را برای تکمیل سیستم ناوبری فضایی اش پرتاب کرد

چین با موفقیت آخرین عضو مجموعه ماهواره ای بیدو را روز سه شنبه 3 تیر به فضا فرستاد و سیستم ناوبری جهانی جدیدش را پس از دهه ها تکمیل کرد.

31 مرداد 1399

صدور گواهی مشترک در حوزه ارزیابی امنیتی پدافندی محصولات فتا

آئین صدور گواهی مشترک در حوزه ارزیابی ، امنیتی - پدافندی محصولات فتا امروز در سازمان فناوری اطلاعات انجام می گردد.

23 مرداد 1399

نور آبی و ارتباط آن با خواب

عصر ایران/ نور آبی، چه از خورشید یا نمایشگر یک لپ تاپ، در مهار فراوری ملاتونین بسیار موثر است، از این رو، کیفیت و کمیت خواب را کاهش می دهد.خواب یکی از ستون های سلامت مطلوب است. با این وجود، مردم بسیار کمتر از گذشته می خوابند و کیفیت خواب افراد نیز کاهش یافته...

16 مرداد 1399

دبیر مجمع انتخاباتی فدراسیون دانشگاهی تعیین شد

با حکم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دبیر مجمع انتخاباتی فدراسیون دانشگاهی منصوب شد.

6 مرداد 1399

مهلت پذیرش بدون آزمون دانشجوی ارشد دانشگاه شاهد تمدید شد

زمان ثبت نام پذیرش بدون آزمون استعداد های درخشان کارشناسی ارشد سال 99 دانشگاه شاهد تا 13 خرداد ماه 99 تمدید شد.

6 مرداد 1399

معرفی 10 تا از بهترین تولیدکننده سازه تبلیغاتی و نمایشگاهی در ایران

بهترین تولید کننده سازه های نمایشگاهی، اغلب در دسترس ترین آنها نیست. مثلا شما بدنبال بهترین سازنده استند های رول آپ یا استند ایکس هستنید در گوگل سرچ میکنید و اولین سایت را پیدا و روش کلیک میکنید ، آیا اون بهترین تولید کننده سازه نمایشگاهی است ؟ آیا بهترین...

6 مرداد 1399

رصد جرائم حوزه میراث فرهنگی بوشهر از سوی پلیس فتا

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی بوشهر از رصد جرائم علیه آثار فرهنگی از سوی پلیس فتای استان خبر داد.

9 تیر 1399
تعداد: (87)