دومین رقیب اسکار بهترین فیلم بین المللی از سوئیس آمد

به گزارش وبلاگ عکسفا، فیلم سینمایی خواهر کوچک من به کارگردانی مشترک استفانی شوت و ورونیک ریموند به نمایندگی از سوئیس به بخش بهترین فیلم بین المللی نود و سومین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار معرفی گردید.

دومین رقیب اسکار بهترین فیلم بین المللی از سوئیس آمد

به گزارش وبلاگ عکسفا به نقل از سینه یوروپ، خواهر کوچک من دومین تجربه کارگردانی فیلم بلند شوت و ریموند است که یک دهه پیش هم با اتاق خواب کوچک من نماینده سینمای سوئیس در اسکار بودند و البته نتوانستند به فهرست نامزدهای نهایی اسکار بهترین فیلم خارجی زبان در آن موقع راه یابند.

خواهر کوچک من نخستین بار در جهان زمستان سال گذشته در بخش مسابقه جشنواره برلین به نمایش درآمد و قرار است از اوایل سپتامبر در سینماهای سوئیس و از ماه اکتبر در آلمان و اتریش روی پرده برود. داستان درباره یک خواهر و برادر با بازی نینا هاس و لارس اردینگر است که پس از غلبه برادر بر بیماری سرطان خون، دوباره همدیگر را می بینند.

سوئیس آخرین بار سال 1990 با سفر امید به کارگردانی اگزاویه هوپ وارد فهرست نامزدهای نهایی بهترین فیلم بین المللی شد و جایزه اسکار را هم برد. این کشور یک اسکار دیگر هم در 1984 با حرکات خطرناک ریشار دمبو به دست آورد و سه فیلم دیگر هم در فهرست نامزدهای اسکار بهترین فیلم خارجی دارد.

  • دیگر هرگز برف نمی بارد | چراغ اسکار 2021 با لهستان روشن شد

تا امروز فقط سوئیس با خواهر کوچک من و لهستان با دیگر هرگز برف نمی بارد وارد رقابت اسکار 2021 شده اند که به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا دو ماه دیرتر از موعد همیشگی و سال جاری روز 25 آوریل برگزار می گردد. سال گذشته 40 فیلم اروپایی برای بردن اسکار کوشش کردند و انتها جایزه به انگل از کره جنوبی رسید.

منبع: همشهری آنلاین

به "دومین رقیب اسکار بهترین فیلم بین المللی از سوئیس آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین رقیب اسکار بهترین فیلم بین المللی از سوئیس آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید