فرهنگ و هنر

دومین رقیب اسکار بهترین فیلم بین المللی از سوئیس آمد

فیلم سینمایی خواهر کوچک من به کارگردانی مشترک استفانی شوت و ورونیک ریموند به نمایندگی از سوئیس به بخش بهترین فیلم بین المللی نود و سومین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار معرفی گردید.

25 مهر 1399

درخواست مردم برای نصب مجسمه بوزمن به جای نماد دوران بردگی

هزاران تن از مردم زادگاه چادویک بوزمن که به تازگی در 43 سالگی درگذشت، خواهان این شدند تا مجسمه وی جایگزین مجسمه یادبود کنفدراسیون گردد.

25 مهر 1399

شکارگاهی تاریخی و دیدنی که شکار بی تدبیری ها شد

خبرگزاری مهر/ این خبر پیرامون شکارگاهی تاریخی و دیدنی که شکار بی تدبیری ها شد، برای شما نگارش شده است.

20 مهر 1399

رکورد سرعت اینترنت در دنیا شکسته شد

محققان توانستند که رکورد تازه ای را در زمینه سرعت اینترنت ثبت نمایند. آن ها توانستند که به سرعت اینترنت 178 ترابیت بر ثانیه (Tb/s) برسند.

17 مهر 1399

از این نوع ماسک هرگز استفاده نکنید!

با گسترش ویروس کرونا در جهان و ابتلای شمار زیادی از مردم جهان به این ویروس و عدم دستیابی به یک واکسن ایمن و اثربخش با توجه به کوشش شبانه روزی دانشمندان، سازمان جهانی بهداشت همچنان تنها راه پیشگیری از شیوع کووید 19 را رعایت شیوه نامه های بهداشتی می داند...

13 مهر 1399

استقبال از تهیه چارچوبی برای استخدام نیروی انسانی آموزش وپرورش

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در برنامه گفت وگوی هفته درخصوص مسائل مربوط به تأمین نیروی انسانی و نظام جبران خدمت و سایر مسائل مطروحه، توضیحاتی ارائه داد.

12 مهر 1399

ماجرای دختر 16 ساله ای که کوچک ترین غسال ایران شد

خبرنیوز در یادداشتی به قلم هما حاصلی نوشت: داشتم گزارشی می خواندم از کوچک ترین غسال ایران؛ دختری 16 ساله اهل زاهدان که داوطلبانه مرده های کرونایی را غسل و کفن می کند.

31 شهریور 1399

خواسته صالحی درباره تسهیلات بانکی مشاغل فرهنگی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در صفحه شخصی توئیتر خود با اشاره به ثبت نام اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در سامانه کارا نوشت: از بانک ها انتظار می رود که سریع تر در چارچوب دستورالعمل ابلاغی، به پرونده ها رسیدگی نمایند. اصحاب فرهنگ و هنر منتظرند.

28 شهریور 1399

سریال فال آوت توسط سازندگان وست ورلد و با تهیه کنندگی آمازون ساخته می شود

استودیوی فیلم سازی آمازون حقوق ساخت مجموعه ای سریالی با اقتباس از بازی های فال آوت را به دست آورده است. طبق خبری که شرکت بازی سازی بتسدا منتشر کرده، ساخت مجموعه سریالی فال آوت برای آمازون و با تهیه کنندگی خالقان سریال وست ورلد آغاز شده است.

14 شهریور 1399

18 حقیقت جالب در مورد چارلز دیکنز در سالروز درگذشت او که تا به حال نشنیده اید

چارلز دیکنز با نام کامل چارلز جان هوفام دیکنز، نویسنده مشهور انگلیسی و به عبارتی مشهورترین نویسنده عصر ویکتوریاست. او خالق برخی از مشهورترین کتاب های داستان و رمان در تاریخ ادبیات دنیاست. آثاری چون داستان دو شهر، الیور تویست، خانه متروکه یا خانه اشباح،...

22 مرداد 1399

4 اثر ناملموس جزیره خارگ مستندنگاری می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر از مستند نگاری چهار اثر ناملموس در جزیره خارگ خبر داد.

8 مرداد 1399

خبرنگاران مدیریت شهری پایتخت منابع مالی توسعه تاسیسات آبفا را تامین می کند

تهران- خبرنگاران- اعضای شورای اسلامی شهر تهران، مصوبه تأمین منابع مالی طرح توسعه تأسیسات آبفا را تمدید کردند.

3 مرداد 1399

نحوه دریافت وام 12 میلیونی کارفرمایان آسیب دیده از کرونا

به گزارش خبرنگاران، حامد شمس رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره ثبت نام کارفرمایان مشاغل آسیب دیده از کرونا برای دریافت وام 12 میلیون تومانی، نوشت: کارفرمایان و خویش فرمایانی که پیامک تسهیلات بنگاه های آسیب دیده از کرونا را...

3 مرداد 1399

پیش نویس ضوابط ارزیابی و درجه بندی اقامتگاه های سنتی آنالیز شد

پیش نویس نهایی ضوابط ارزیابی و درجه بندی اقامتگاه های سنتی صبح امروز سه شنبه 16 اردیبهشت 99 در سالن خلیج فارس معاونت گردشگری آنالیز شد.

13 تیر 1399

رصد جرائم حوزه میراث فرهنگی بوشهر از سوی پلیس فتا

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی بوشهر از رصد جرائم علیه آثار فرهنگی از سوی پلیس فتای استان خبر داد.

9 تیر 1399

موزه ای که تداعی کننده گل نیلوفر آبی است

انسان همیشه کوشش نموده با حفظ نشانه هایی از تاریخ و هنر،گذشته را به نوعی مرور کند و با تکیه بر آن علاوه بر اجتناب از تکرار تجربیات ناخوشایند، بیش از پیش با دستاورد های بشری آشنا گردد.

6 تیر 1399

مستند جدیداوباما در نت فلیکس پخش می گردد

اوباما گفت مستند جدیدی نت فلیکس در خصوص تور کتاب شدن اثر میشل اوباما پخش خواهد شد.

4 تیر 1399

آشنایی با هزینه های سفر به ترابزون ترکیه

هزینه سفر به ترابزون ترکیههزینه سفر به ترابزون : ترابزون یکی از شهرهای ساحلی ترکیه است که در کنار دریای سباه قرار گرفته است .این شهر در راه جاده ابرایشم میان استانبول و تبریز قرار گرفته است که یکی از مراکز تجاری مهم بین الملی بوده است .

27 خرداد 1399

معرفی کامل اقامتگاه های سنتی کاشان

بهترین اقامتگاه های سنتی کاشانکاشان با تمدن 7٬500 سال هنوز هم یکی از زیباترین شهرهای ایران به حساب می آید، این جا یکی از اولین سکونتگاه های انسان روی کره زمین بوده است و می توان آن را مبدا زبان فارسی، تمدن آریایی و … دانست. آن ها تاریخی غنی دارند که در کنارش...

25 خرداد 1399

3 موزه جدید در مجموعه جهانی شیخ صفی راه اندازی می گردد

سرپرست پایگاه میراث جهانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی گفت: بر اساس هدف گذاری های صورت گرفته سال جاری سه موزه جدید در این مجموعه جهانی راه اندازی خواهد شد.

21 خرداد 1399
تعداد: (69)