سینما

دومین رقیب اسکار بهترین فیلم بین المللی از سوئیس آمد

فیلم سینمایی خواهر کوچک من به کارگردانی مشترک استفانی شوت و ورونیک ریموند به نمایندگی از سوئیس به بخش بهترین فیلم بین المللی نود و سومین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار معرفی گردید.

25 مهر 1399

درخواست مردم برای نصب مجسمه بوزمن به جای نماد دوران بردگی

هزاران تن از مردم زادگاه چادویک بوزمن که به تازگی در 43 سالگی درگذشت، خواهان این شدند تا مجسمه وی جایگزین مجسمه یادبود کنفدراسیون گردد.

25 مهر 1399

رکورد سرعت اینترنت در دنیا شکسته شد

محققان توانستند که رکورد تازه ای را در زمینه سرعت اینترنت ثبت نمایند. آن ها توانستند که به سرعت اینترنت 178 ترابیت بر ثانیه (Tb/s) برسند.

17 مهر 1399

از این نوع ماسک هرگز استفاده نکنید!

با گسترش ویروس کرونا در جهان و ابتلای شمار زیادی از مردم جهان به این ویروس و عدم دستیابی به یک واکسن ایمن و اثربخش با توجه به کوشش شبانه روزی دانشمندان، سازمان جهانی بهداشت همچنان تنها راه پیشگیری از شیوع کووید 19 را رعایت شیوه نامه های بهداشتی می داند...

13 مهر 1399

ماجرای دختر 16 ساله ای که کوچک ترین غسال ایران شد

خبرنیوز در یادداشتی به قلم هما حاصلی نوشت: داشتم گزارشی می خواندم از کوچک ترین غسال ایران؛ دختری 16 ساله اهل زاهدان که داوطلبانه مرده های کرونایی را غسل و کفن می کند.

31 شهریور 1399

خواسته صالحی درباره تسهیلات بانکی مشاغل فرهنگی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در صفحه شخصی توئیتر خود با اشاره به ثبت نام اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در سامانه کارا نوشت: از بانک ها انتظار می رود که سریع تر در چارچوب دستورالعمل ابلاغی، به پرونده ها رسیدگی نمایند. اصحاب فرهنگ و هنر منتظرند.

28 شهریور 1399

سریال فال آوت توسط سازندگان وست ورلد و با تهیه کنندگی آمازون ساخته می شود

استودیوی فیلم سازی آمازون حقوق ساخت مجموعه ای سریالی با اقتباس از بازی های فال آوت را به دست آورده است. طبق خبری که شرکت بازی سازی بتسدا منتشر کرده، ساخت مجموعه سریالی فال آوت برای آمازون و با تهیه کنندگی خالقان سریال وست ورلد آغاز شده است.

14 شهریور 1399

18 حقیقت جالب در مورد چارلز دیکنز در سالروز درگذشت او که تا به حال نشنیده اید

چارلز دیکنز با نام کامل چارلز جان هوفام دیکنز، نویسنده مشهور انگلیسی و به عبارتی مشهورترین نویسنده عصر ویکتوریاست. او خالق برخی از مشهورترین کتاب های داستان و رمان در تاریخ ادبیات دنیاست. آثاری چون داستان دو شهر، الیور تویست، خانه متروکه یا خانه اشباح،...

22 مرداد 1399

مستند جدیداوباما در نت فلیکس پخش می گردد

اوباما گفت مستند جدیدی نت فلیکس در خصوص تور کتاب شدن اثر میشل اوباما پخش خواهد شد.

4 تیر 1399

معرفی کامل اقامتگاه های سنتی کاشان

بهترین اقامتگاه های سنتی کاشانکاشان با تمدن 7٬500 سال هنوز هم یکی از زیباترین شهرهای ایران به حساب می آید، این جا یکی از اولین سکونتگاه های انسان روی کره زمین بوده است و می توان آن را مبدا زبان فارسی، تمدن آریایی و … دانست. آن ها تاریخی غنی دارند که در کنارش...

25 خرداد 1399

تعریف پیتر چک از بدل ایرانی اش!

گلر سابق چلسی و آرسنال از عملکرد بدل ایرانی خودش تمجید کرد.

4 خرداد 1399

ضرورت توقف پروژه های سینمایی و تلویزیونی

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهرتهران طی مکاتبه ای با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان صداو سیما با اشاره به شیوع بیماری کرونا خواستار توقف پروژه های سینمایی و تلویزیونی شد.

9 اردیبهشت 1399

روسیه: کلاه سفیدها فیلمی جعلی از حمله شیمیایی به ادلب فراوری نموده اند

وزارت دفاع روسیه اظهار داشت، کلاه سفیدها فیلمی از استفاده از تسلیحات شیمیایی در منطقه کاهش تنش در ادلب سوریه تهیه نموده اند که آماده انتشار آن هستند.

3 فروردین 1399

سرعت اینترنت 6G می تواند تا 1 ترابایت در ثانیه برسد ، در 40 ثانیه 50 فیلم با کیفیت 4K دانلود کنید!

در شرایطی که اینترنت 5G هنوز وارد بسیاری از کشورها نشده است، اما محققان در حال حاضر روی شبکه بی سیم نسل بعدی کار می نمایند. شبکه 6G که به نظر می رسد می تواند به منای واقعی کلمه مفهوم سرعت ارتباط در دنیا را تغییر دهد.

1 فروردین 1399

آماده شدن متن اپرای خواجوی کرمانی

سرپرست گروه تئاتر آران بیان نمود که متن اپرای همای همایون اثر خواجوی کرمانی آمده شده و گروه در انتظار انعقاد قرارداد برای تولید این اپرای عروسکی است.

29 بهمن 1398

واکنش ربیعی و آشنا به مستند مه شکن

پایگاه اطلاع رسانی نمایندگی قوه مجریه در شورای نظارت بر سازمان صداوسیما درباره مطالب مطرح شده در یکی از قسمت های مستند مه شکن که در رسانه ملی پخش شده است، جوابیه ای تصویری صادر کرد.

28 بهمن 1398

ایران شناس قرقیزی: واژگان دین و تجارت در قرقیزستان هنوز پارسی است

زبان فارسی در سال های نه چندان دور در قرقیزستان رایج بوده است و هم در دانشگاه ها و هم در تعداد زیادی از مدارس تدریس می شده، و بیشتر واژگان مربوط به دین و تجارت در قرقیزستان از واژگان فارسی گرفته شده است.

20 بهمن 1398

او علاوه بر روزنامه نگار، کارآگاه هم بود

کتاب خاطرات شش دهه روزنامه نگاری محمد بلوری، با حضور جمعی از دوستان و همکاران او و روایت خاطراتی از سال های همکاری با این روزنامه نگار پیشکسوت رونمایی شد.

11 بهمن 1398

خاطره بازی با خواهران غریب، تاراج و سوپراستار

تلویزیون به سراغ آثار برترین تنظیم کننده تاریخ موسیقی ایران در شبکه نمایش رفته است.

8 بهمن 1398

بشار اسد از جوک بامزه ترامپ حرف زد

به گزارش خبرنگاران، بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در مصاحبه اختصاصی با پاریس مچ به سوالات این رسانه فرانسوی زبان پاسخ داد.

25 دی 1398
تعداد: (30)