مجلس لبنان شرایط فوق العاده در بیروت اعلام نمود

به گزارش وبلاگ عکسفا، مجلس لبنان امروز(پنجشنبه) اعلام حالت فوق العاده در بیروت را تصویب کرد.

مجلس لبنان شرایط فوق العاده در بیروت اعلام نمود

به گزارش وبلاگ عکسفا، به نقل از سایت بوابه الاهرام، مجلس نمایندگان لبنان امروز در نخستین جلسه خود از زمان انفجار ویرانگر در بندر این شهر که خشم و غضب مردمی علیه گروه سیاسی جامعه که متهم به فساد و سهل انگاری است را همراه داشت، به اعلام حالت فوق العاده در بیروت رای داد.

این جلسه مجلس در میان تدابیر امنیتی شدید برگزار گردید.

پیشتر، دولت لبنان در پی انفجار بیروت شرایط اضطراری به مدت دو هفته تا 18 اوت را بدون تصویب آن در مجلس گفت. زیرا قانون حالت فوق العاده را هشت روز می داند و در صورت فراتر رفتن از این مدت باید موافقت مجلس در این زمینه کسب گردد. اما تعیین نشده که آیا رای مجلس به دستور اعلام حالت فوق العاده از امروز اجرایی می گردد یا روزهای گذشته از 5 اوت نیز در آن محاسبه خواهد شد.

این در حالیست که حمد حسن، وزیر بهداشت لبنان بعد از نشست با میشل عون، رئیس جمهور این کشور در بعبدا نیز از تمدید شرایط فوق العاده در بیروت به مدت یک ماه اطلاع داد. وی همچنین از شروع قرنطینه بعضی مناطق اطلاع داد و گفت: از همگان پایبندی به توصیه های عمومی را خواستارم.

با توجه به محدودیت های ناشی از این تصمیم به ویژه در زمینه آزادی تجمع، اعلام شرایط فوق العاده موجب نگرانی نهادهای حقوقی و فعالان می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مجلس لبنان شرایط فوق العاده در بیروت اعلام نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس لبنان شرایط فوق العاده در بیروت اعلام نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید