چین: تحریم تسلیحاتی علیه ایران باید برچیده گردد

به گزارش وبلاگ عکسفا، سخنگوی وزارت امور خارجه چین با تأکید بر اینکه کشورش مخالف تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران است، گفت که برچیده شدن تحریم های تسلیحاتی شورای امنیت علیه ایران در موعد معین شده، یکی از بندهای قطعنامه 2231 است و باید اجرا گردد.

چین: تحریم تسلیحاتی علیه ایران باید برچیده گردد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ عکسفا، ژائو لی جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه در نشست خبری روزانه خود تأکید کرد که مطابق قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد، تحریم تسلیحاتی علیه ایران باید در موعد مقرر برداشته گردد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در پاسخ به سؤالی درباره موضع چین در مورد کوشش های آمریکا برای تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران گفت: چین قویاً از اعتبار قطعنامه 2231 شورای امنیت و اثربخشی برجام حمایت می نماید. ما با کوشش های آمریکا برای مجبور کردن اعضای شورای امنیت به تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران مخالفیم.

وی افزود: همه بندهای قطعنامه 2231 از جمله موارد مرتبط با برداشته شدن تحریم های تسلیحاتی علیه ایران [در موعد معین شده] باید صادقانه اجرا گردد.

اواسط خردادماه امسال کلی کرافت نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد روز گفت که پیش نویس قطعنامه ای را که خواهان تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران است را میان اعضای شورای امنیت از جمله روسیه توزیع نموده است.

نماینده آمریکا گفت که او می خواهد ابتدا با سفرای کشورها صحبت نموده تا اطمینان حاصل کند که همه می دانند که شورای امنیت سازمان ملل اجازه نخواهد داد این ممنوعیت ها در ماه اکتبر به انتها برسند.

برای تصویب یک قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل متحد باید دست کم 9 کشور عضو شورای امنیت با آن موافقت نمایند و در عین حال قطعنامه از سوی هیچ یک از اعضای دائم شورای امنیت (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس و فرانسه) وتو نگردد.

هفته گذشته چند دیپلمات غربی در مصاحبه با نشریه آمریکایی فارن پالیسی گفتند که قطعنامه پیشنهادی آمریکا -که از امروز چهارشنبه آنالیز و بحث درباره آن در شورای امنیت شروع می گردد- برخلاف تبلیغات دولت ترامپ از حمایت کافی در شورای امنیت برخوردار نیست و احتمالاً این قطعنامه حتی بدون در نظر دریافت وتوی آن از سوی روسیه و چین، به تصویب نخواهد رسید.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "چین: تحریم تسلیحاتی علیه ایران باید برچیده گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: تحریم تسلیحاتی علیه ایران باید برچیده گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید