کتاب

درخواست مردم برای نصب مجسمه بوزمن به جای نماد دوران بردگی

هزاران تن از مردم زادگاه چادویک بوزمن که به تازگی در 43 سالگی درگذشت، خواهان این شدند تا مجسمه وی جایگزین مجسمه یادبود کنفدراسیون گردد.

25 مهر 1399

استقبال از تهیه چارچوبی برای استخدام نیروی انسانی آموزش وپرورش

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در برنامه گفت وگوی هفته درخصوص مسائل مربوط به تأمین نیروی انسانی و نظام جبران خدمت و سایر مسائل مطروحه، توضیحاتی ارائه داد.

12 مهر 1399

18 حقیقت جالب در مورد چارلز دیکنز در سالروز درگذشت او که تا به حال نشنیده اید

چارلز دیکنز با نام کامل چارلز جان هوفام دیکنز، نویسنده مشهور انگلیسی و به عبارتی مشهورترین نویسنده عصر ویکتوریاست. او خالق برخی از مشهورترین کتاب های داستان و رمان در تاریخ ادبیات دنیاست. آثاری چون داستان دو شهر، الیور تویست، خانه متروکه یا خانه اشباح،...

22 مرداد 1399

خبرنگاران مدیریت شهری پایتخت منابع مالی توسعه تاسیسات آبفا را تامین می کند

تهران- خبرنگاران- اعضای شورای اسلامی شهر تهران، مصوبه تأمین منابع مالی طرح توسعه تأسیسات آبفا را تمدید کردند.

3 مرداد 1399

مستند جدیداوباما در نت فلیکس پخش می گردد

اوباما گفت مستند جدیدی نت فلیکس در خصوص تور کتاب شدن اثر میشل اوباما پخش خواهد شد.

4 تیر 1399

مهربانی مادر بلوچ؛ تشکر بانوی سیل زده از نیروهای جهادگر

جهادگر مازندرانی در روستاهای محروم و سیل زده سیستان و بلوچستان از تشکر بانوی سیل زده و کپرنشین می گوید...

28 اسفند 1398

ایران شناس قرقیزی: واژگان دین و تجارت در قرقیزستان هنوز پارسی است

زبان فارسی در سال های نه چندان دور در قرقیزستان رایج بوده است و هم در دانشگاه ها و هم در تعداد زیادی از مدارس تدریس می شده، و بیشتر واژگان مربوط به دین و تجارت در قرقیزستان از واژگان فارسی گرفته شده است.

20 بهمن 1398

او علاوه بر روزنامه نگار، کارآگاه هم بود

کتاب خاطرات شش دهه روزنامه نگاری محمد بلوری، با حضور جمعی از دوستان و همکاران او و روایت خاطراتی از سال های همکاری با این روزنامه نگار پیشکسوت رونمایی شد.

11 بهمن 1398

معرفی و نقد کتاب مگیل در خانه فرهنگ حر

دومین برنامه پچ پچ با کتاب در کتابخانه شهید قدیریان خانه فرهنگ حر، به معرفی و نقد کتاب طنز مگیل ویژه نوجوانان با حضور نویسنده این اثر می پردازد.

30 دی 1398

یک سال پس از معرفی شهر جهانی زیلو

هنرصنعت زیلوی میبد پس از چندین دهه فراموشی به همت مسئولان این شهرستان و استان یزد احیا و یک سال قبل در چنین ایامی، با نظر مثبت شورای جهانی صنایع دستی و با تایید روسای قاره ها به ثبت جهانی رسید و اینک مسئولان این شهر جهانی کوشش دارند ضمن تکمیل چرخه زیلو،...

26 دی 1398

فال روزانه 28، 06، 1398

فال روزانه پنج شنبه 28 شهریور 1398چند کلمه برای آنهایی که امروز تولدشان استدوست عزیزی که متولد 28 شهریور هستید، تولدتان مبارک! شما فردی با عزت نفس، حساس، شجاع و مطمئن هستید. همچنین شما انسان ساده و بی آلایش بوده و وجود بسیار مفیدی دارید؛ اما باید تمایلی که...

2 آبان 1398

متخصصان تغذیه چکار می کنند که چاق نمی شوند؟

دنبال کردن انواع رژیم های غذایی با قوانین سخت اگرچه وزن شما را تا حدودی کاهش خواهد داد، اما رضایت شما از این میزان لاغری مطمئنا کوتاه مدت خواهد بود.

23 مهر 1398