تئاتر

18 حقیقت جالب در مورد چارلز دیکنز در سالروز درگذشت او که تا به حال نشنیده اید

چارلز دیکنز با نام کامل چارلز جان هوفام دیکنز، نویسنده مشهور انگلیسی و به عبارتی مشهورترین نویسنده عصر ویکتوریاست. او خالق برخی از مشهورترین کتاب های داستان و رمان در تاریخ ادبیات دنیاست. آثاری چون داستان دو شهر، الیور تویست، خانه متروکه یا خانه اشباح،...

22 مرداد 1399

معرفی کامل اقامتگاه های سنتی کاشان

بهترین اقامتگاه های سنتی کاشانکاشان با تمدن 7٬500 سال هنوز هم یکی از زیباترین شهرهای ایران به حساب می آید، این جا یکی از اولین سکونتگاه های انسان روی کره زمین بوده است و می توان آن را مبدا زبان فارسی، تمدن آریایی و … دانست. آن ها تاریخی غنی دارند که در کنارش...

25 خرداد 1399

چه شد که موسیقی ایرانی از نیستان جدا افتاد، مقصر دوری از مردم از موسیقی سنتی کیست؟

با توجه به تاثیر غیرقابل انکار اجرای موسیقی بر روحیه مردم و نشاط اجتماعی، ضروری است در افزایش اجراهای موسیقی ایرانی و احیای صندلی این هنر فاخر در بین مردم، همت گماشته گردد.

26 اسفند 1398

روایتی متفاوت از مصائب زندگی ائمه اطهار در بانوی بی نشان

چند سالی است که گروهی از جوانان در ایام فاطمیه، برای به تصویر کشیدن مظلومیت خاندان پاک عصمت و طهارت، نمایشی را با عنوان بانوی بی نشان برگزار می نمایند.

19 اسفند 1398

آماده شدن متن اپرای خواجوی کرمانی

سرپرست گروه تئاتر آران بیان نمود که متن اپرای همای همایون اثر خواجوی کرمانی آمده شده و گروه در انتظار انعقاد قرارداد برای تولید این اپرای عروسکی است.

29 بهمن 1398

نشست تخصصی بسته بندی و راهکارهای تجاری سازی صنایع دستی در تهران برگزار می شود

معاون صنایع دستی استان تهران از برگزاری نشست تخصصی بسته بندی و راهکارهای تجاری سازی صنایع دستی در تاریخ 12 آذر 98 در سالن آمفی تئاتر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خبر داد.

28 دی 1398

معرفی برگزیدگان چهار فصل تئاتر ایران

برگزیدگان دوره جدید پروژه چهار فصل تئاتر ایران معرفی شدند.

21 آذر 1398

جاده ابریشم فرهنگی احیا می گردد

خبرنگاران: معاون وزیر فرهنگی کشور چین در فارس گفت: جاده ابریشم فرهنگی احیا می گردد.

28 آبان 1398