تصمیم عجیب آمریکا برای نفت در گیر و دار شیوع کرونا

به گزارش وبلاگ عکسفا، درست در شرایطی که تقاضای جهانی برای نفت به دلیل شیوع ویروس کرونا افت نموده، آمریکا تصمیم گرفت 12 میلیون بشکه نفت از ذخایر نفت استراتژیک خود را به فروش رساند.

تصمیم عجیب آمریکا برای نفت در گیر و دار شیوع کرونا

به گزارش وبلاگ عکسفا به نقل از ایسنا، وزارت انرژی آمریکا خاطرنشان کرد در راستای عمل به قانون بودجه 2015، میخواهد با فروش بخشی از ذخایر نفت استراتژیک در سال اقتصادی 2020 حدود 450 میلیون دلار برای برنامه های دولتی فراهم کند. این هدف ممکن است سخت باشد زیرا قیمت نفت سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا بیش از 20 درصد افت نموده است. شاخص قیمت نفت آمریکا اکنون به پایین ترین حد در بیش از یک سال گذشته سقوط نموده است.

حداکثر شش میلیون بشکه از پایگاه برایان موند در تگزاس و شش میلیون بشکه دیگر از پایگاه بیگ هیل تگزاس و وست هک بری لوییزیانا فروخته خواهند شد.

این نفت در ماه های آوریل و مه به خطوط لوله منطقه گلف کاست آمریکا منتقل خواهد شد و نفت بیشتری به بازار اضافه می نماید که در مواجهه با افت شدید تقاضا، دچار مازاد عرضه شده است. آژانس بین المللی انرژی و اوپک انتظار دارند مصرف سوخت در سه ماهه دوم سال جاری کاهش پیدا کند. اوپک و متحدانش تا چند روز دیگر در وین به منظور مذاکره در مورد راههای تثبیت قیمتهای نفت ملاقات خواهند کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، دولت ترامپ اوایل فوریه پیشنهاد کرد در راستای برنامه بودجه اقتصادی 2021 به میزان 15 میلیون بشکه نفت از ذخایر اضطراری فروخته گردد. این ذخایر پس از تحریم نفتی عربی در دهه 1970 ایجاد شدند و در مواقع اضطراری مانند وقوع طوفان کاترینا مورد استفاده قرار گرفته اند.

  • آشنایی با مخرب ترین توفان های دنیا
منبع: همشهری آنلاین

به "تصمیم عجیب آمریکا برای نفت در گیر و دار شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم عجیب آمریکا برای نفت در گیر و دار شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید