ماجرای بچه ها کتفی در پایتخت ، انتقاد شهرداری از شکل گیری گودهای جدید زباله گردی در اطراف تهران

به گزارش وبلاگ عکسفا، سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران از شکل گیری گودهای جدید زباله گردی در اطراف تهران انتقاد و بر ورود استانداری بر این موضوع تأکید کرد.

ماجرای بچه ها کتفی در پایتخت ، انتقاد شهرداری از شکل گیری گودهای جدید زباله گردی در اطراف تهران

به گزارش وبلاگ عکسفا به نقل از سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، سید مالک حسینی در خصوص سرانجام ابلاغیه شهردار تهران مبنی بر عدم استفاده از بچه ها زباله گرد از سوی پیمانکاران شهرداری تهران گفت: به صورت روزانه ابلاغیه شهردار تهران را با پایش شرایط شهر و نحوه فعالیت پیمانکاران شهرداری رصد می کنیم.

وی با بیان این که یکی از چالش های ما که باعث تشدید زباله گردی بچه ها می شود، افزایش گودهای زباله گردی در اطراف تهران است، اظهار کرد: پیمانکاران شهرداری در خصوص عدم به کارگیری بچه ها در زباله گردی، جدای از بحث جرائم سنگینی که در صورت عدم رعایت این موضوع در انتظارشان هست، از منظر مسئولیت اجتماعی و بحث اخلاقی نیز قانع شده اند که همراهی کنند. اما در سطح شهر همچنان بچه های را می بینیم که اصطلاحا تحت عنوان کتفی به زباله گردی مشغولند و این بدان معناست که به رغم نظارت خوبی که سازمان بازرسی شهرداری تهران اعمال می کند، با وضع مقبول فاصله داریم.

وی در ادامه گفت: البته برخی از این بچه ها ارتباط کاری با پیمانکاران شهرداری ندارند و حتی ممکن است با همراهی پدر و یا یکی از اعضای خانواده به این کار مبادرت کنند که البته برای نحوه مواجهه با این پدیده هم باید با همکاری نهادهایی مثل بهزیستی چاره اندیشی کرد.

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با بیان این که شرایط بهداشتی در این گودها بسیار نامناسب است و ساکنین آنها از حداقل امکانات بهداشتی نیز برخوردار نیستند، شرح داد: بعضا دیده شده 100 نفر ساکن در یک گاراژ که بچه ها نیز میان آنها هستند از یک سرویس بهداشتی استفاده می کنند، حمام ندارند و به دلیل شدت و حجم کار از تغذیه مناسبی نیز برخوردار نیستند. ما ضمن شروع ارائه برخی از این خدمات مثل تغذیه و ویزیت های دوره ای از ماه های پیش که تا کنون نیز ادامه دارد، برای مباحث بهداشتی در حال تدارک سیستم های خدمات سیار هستیم.

حسینی در ادامه به افزایش حصارهای زباله گردی در اطراف تهران انتقاد کرد و گفت: بر اساس اطلاعاتی که سازمان های مردم نهاد همکار با ما به دست آورده اند، شاهد شکل گیری محل های جدید تفکیک زباله هستیم به گونه ای که برخی از زمین های کشاورزی ظرف ماه های اخیر به سایت تفکیک زباله تحت عنوان حصار تبدیل شده و امیدواریم استانداری و فرمانداری های برخی شهرستان های اطراف تهران به طور جدی و متمرکز به این مساله ورود کنند و از توسعه چنین فضاهای غیرقانونی جلوگیری کنند

منبع: همشهری آنلاین

به "ماجرای بچه ها کتفی در پایتخت ، انتقاد شهرداری از شکل گیری گودهای جدید زباله گردی در اطراف تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای بچه ها کتفی در پایتخت ، انتقاد شهرداری از شکل گیری گودهای جدید زباله گردی در اطراف تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید