صنایع دستی

شکارگاهی تاریخی و دیدنی که شکار بی تدبیری ها شد

خبرگزاری مهر/ این خبر پیرامون شکارگاهی تاریخی و دیدنی که شکار بی تدبیری ها شد، برای شما نگارش شده است.

20 مهر 1399

4 اثر ناملموس جزیره خارگ مستندنگاری می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر از مستند نگاری چهار اثر ناملموس در جزیره خارگ خبر داد.

8 مرداد 1399

نحوه دریافت وام 12 میلیونی کارفرمایان آسیب دیده از کرونا

به گزارش خبرنگاران، حامد شمس رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره ثبت نام کارفرمایان مشاغل آسیب دیده از کرونا برای دریافت وام 12 میلیون تومانی، نوشت: کارفرمایان و خویش فرمایانی که پیامک تسهیلات بنگاه های آسیب دیده از کرونا را...

3 مرداد 1399

پیش نویس ضوابط ارزیابی و درجه بندی اقامتگاه های سنتی آنالیز شد

پیش نویس نهایی ضوابط ارزیابی و درجه بندی اقامتگاه های سنتی صبح امروز سه شنبه 16 اردیبهشت 99 در سالن خلیج فارس معاونت گردشگری آنالیز شد.

13 تیر 1399

رصد جرائم حوزه میراث فرهنگی بوشهر از سوی پلیس فتا

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی بوشهر از رصد جرائم علیه آثار فرهنگی از سوی پلیس فتای استان خبر داد.

9 تیر 1399

آشنایی با هزینه های سفر به ترابزون ترکیه

هزینه سفر به ترابزون ترکیههزینه سفر به ترابزون : ترابزون یکی از شهرهای ساحلی ترکیه است که در کنار دریای سباه قرار گرفته است .این شهر در راه جاده ابرایشم میان استانبول و تبریز قرار گرفته است که یکی از مراکز تجاری مهم بین الملی بوده است .

27 خرداد 1399

معرفی کامل اقامتگاه های سنتی کاشان

بهترین اقامتگاه های سنتی کاشانکاشان با تمدن 7٬500 سال هنوز هم یکی از زیباترین شهرهای ایران به حساب می آید، این جا یکی از اولین سکونتگاه های انسان روی کره زمین بوده است و می توان آن را مبدا زبان فارسی، تمدن آریایی و … دانست. آن ها تاریخی غنی دارند که در کنارش...

25 خرداد 1399

3 موزه جدید در مجموعه جهانی شیخ صفی راه اندازی می گردد

سرپرست پایگاه میراث جهانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی گفت: بر اساس هدف گذاری های صورت گرفته سال جاری سه موزه جدید در این مجموعه جهانی راه اندازی خواهد شد.

21 خرداد 1399

خبرنگاران پروانه تأسیسات گردشگری فارس تا انتها فروردین 99 تمدید شد

شیراز-خبرنگاران-معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس،گفت: به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و کاهش ترددهای شهری اعتبار پروانه بهره برداری تأسیسات گردشگری فارس تا انتها فروردین 99 تمدید شد.

5 اردیبهشت 1399

برگزاری نوروزگاه، جشنواره و نمایشگاه نوروزی در سیستان و بلوچستان ممنوع است

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، هرگونه اقامت در مراکز اقامتی و پذیرایی فاقد مجوز اعم از مدارس و اقامتگاه های دولتی و برگزاری نوروزگاه، جشنواره، نمایشگاه و هر اقدامی که منجر به تجمع مردم گردد ممنوع...

5 اردیبهشت 1399

نظر ستاد پیشگیری از کرونا بر باز بودن موزه هاست

مدیرکل موزه ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی از باز بودن موزه ها اطلاع داد و گفت: نظر ستاد پیشگیری و مقابله بر کرونا بر تعطیل نکردن موزه هاست.

21 فروردین 1399

ماهانه 1000 مترمربع گلیم در شهرستان گرمی تولید شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرمی از بافت یک هزار مترمربع گلیم موران توسط بافندگان روستای اوماستان از توابع بخش موران شهرستان گرمی در هر ماه خبر داد.

16 فروردین 1399

سرمایه گذاری در دشت شقایق ملارد رونق می گیرد

علیرضا وکیلی رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ملارد در گفتگو با خبرنگاران گفت: شهرستان ملارد از ظرفیت ها و توانمندی های ویژه و بالقوه بسیاری در عرصه گردشگری و جذب توریست برخوردار است که با برنامه ریزی اصولی و مدیریتی هوشمندانه می توان...

14 فروردین 1399

حضور متفاوت سیستان و بلوچستان در نمایشگاه تهران

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: با برنامه ریزی های انجام شده، سیستان و بلوچستان حضور متفاوتی را در نمایشگاه بین المللی گردشگری و نمایشگاه ملی صنایع دستی تهران به نمایش می گذارد.

6 فروردین 1399

خراسان شمالی با اجرای بیش از 30 ویژه برنامه در نمایشگاه تهران

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی با اشاره به برپایی سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران در 23 بهمن ماه جاری، گفت: خراسان شمالی در این نمایشگاه حضوری فعال دارد و اجرای بالغ بر 30 برنامه جانبی برای معرفی فرهنگ و ظرفیت های گردشگری...

6 فروردین 1399

مهربانی مادر بلوچ؛ تشکر بانوی سیل زده از نیروهای جهادگر

جهادگر مازندرانی در روستاهای محروم و سیل زده سیستان و بلوچستان از تشکر بانوی سیل زده و کپرنشین می گوید...

28 اسفند 1398

ایران شناس قرقیزی: واژگان دین و تجارت در قرقیزستان هنوز پارسی است

زبان فارسی در سال های نه چندان دور در قرقیزستان رایج بوده است و هم در دانشگاه ها و هم در تعداد زیادی از مدارس تدریس می شده، و بیشتر واژگان مربوط به دین و تجارت در قرقیزستان از واژگان فارسی گرفته شده است.

20 بهمن 1398

نشست تخصصی بسته بندی و راهکارهای تجاری سازی صنایع دستی در تهران برگزار می شود

معاون صنایع دستی استان تهران از برگزاری نشست تخصصی بسته بندی و راهکارهای تجاری سازی صنایع دستی در تاریخ 12 آذر 98 در سالن آمفی تئاتر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خبر داد.

28 دی 1398

یک سال پس از معرفی شهر جهانی زیلو

هنرصنعت زیلوی میبد پس از چندین دهه فراموشی به همت مسئولان این شهرستان و استان یزد احیا و یک سال قبل در چنین ایامی، با نظر مثبت شورای جهانی صنایع دستی و با تایید روسای قاره ها به ثبت جهانی رسید و اینک مسئولان این شهر جهانی کوشش دارند ضمن تکمیل چرخه زیلو،...

26 دی 1398

نصب سنگ لوح مزار مولانا قطب الدین محمد تایبادی

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تایباد از نصب سنگ لوح مزار مولانا قطب الدین محمد تایبادی خبر داد.

11 دی 1398
تعداد: (24)