موسیقی

موزه ای که تداعی کننده گل نیلوفر آبی است

انسان همیشه کوشش نموده با حفظ نشانه هایی از تاریخ و هنر،گذشته را به نوعی مرور کند و با تکیه بر آن علاوه بر اجتناب از تکرار تجربیات ناخوشایند، بیش از پیش با دستاورد های بشری آشنا گردد.

6 تیر 1399

آشنایی با هزینه های سفر به ترابزون ترکیه

هزینه سفر به ترابزون ترکیههزینه سفر به ترابزون : ترابزون یکی از شهرهای ساحلی ترکیه است که در کنار دریای سباه قرار گرفته است .این شهر در راه جاده ابرایشم میان استانبول و تبریز قرار گرفته است که یکی از مراکز تجاری مهم بین الملی بوده است .

27 خرداد 1399

برگزاری آیین یادبود هوشنگ ظریف به صورت مجازی

آیین یادبود چهلمین روز درگذشت هوشنگ ظریف استاد فقید موسیقی ایرانی روز آدینه 29 فروردین ماه به صورت مجازی برگزار می گردد.

19 خرداد 1399

حضور متفاوت سیستان و بلوچستان در نمایشگاه تهران

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: با برنامه ریزی های انجام شده، سیستان و بلوچستان حضور متفاوتی را در نمایشگاه بین المللی گردشگری و نمایشگاه ملی صنایع دستی تهران به نمایش می گذارد.

6 فروردین 1399

خراسان شمالی با اجرای بیش از 30 ویژه برنامه در نمایشگاه تهران

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی با اشاره به برپایی سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران در 23 بهمن ماه جاری، گفت: خراسان شمالی در این نمایشگاه حضوری فعال دارد و اجرای بالغ بر 30 برنامه جانبی برای معرفی فرهنگ و ظرفیت های گردشگری...

6 فروردین 1399

چه شد که موسیقی ایرانی از نیستان جدا افتاد، مقصر دوری از مردم از موسیقی سنتی کیست؟

با توجه به تاثیر غیرقابل انکار اجرای موسیقی بر روحیه مردم و نشاط اجتماعی، ضروری است در افزایش اجراهای موسیقی ایرانی و احیای صندلی این هنر فاخر در بین مردم، همت گماشته گردد.

26 اسفند 1398

ایران شناس قرقیزی: واژگان دین و تجارت در قرقیزستان هنوز پارسی است

زبان فارسی در سال های نه چندان دور در قرقیزستان رایج بوده است و هم در دانشگاه ها و هم در تعداد زیادی از مدارس تدریس می شده، و بیشتر واژگان مربوط به دین و تجارت در قرقیزستان از واژگان فارسی گرفته شده است.

20 بهمن 1398

خاطره بازی با خواهران غریب، تاراج و سوپراستار

تلویزیون به سراغ آثار برترین تنظیم کننده تاریخ موسیقی ایران در شبکه نمایش رفته است.

8 بهمن 1398

اسمیول چگونه 50 میلیون نصب گرفت!

ترکیب دو کلمه sonic و mule کلمه جدید smule را ایجاد نموده که نام یکی از شرکت های بزرگ اما کمتر شناخته شده در عرصه موسیقی است. کسب وکار نوپای موسوم به اسمیول که از فعالان عرصه موسیقی است، نه فراوری کننده موسیقی و نه فروشنده یا تهیه کننده موسیقی است.

23 آبان 1398