چرا اوکراین به سمت فقیرتر شدن پیش می رود؟

به گزارش وبلاگ عکسفا، سیاستمداران مخالف دولت اوکراین نسبت به افزایش فقر در این کشور در نتیجه تصمیم گیری های اشتباه، نظامی گری و عدم توجه مقامات به مسائل اقتصادی و اجتماعی در اوکراین ابراز نگرانی کرده اند.

چرا اوکراین به سمت فقیرتر شدن پیش می رود؟

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ عکسفا روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو نوشته است: ویکتور مدویدچوک رئیس شورای سیاسی حزب سکوی مخالفت- برای زندگی اعلام کرده است که بودجه مصوبه دولت برای سال 2020، اوکراین را از دوران فقر به دوران فقیرتر شدن انتقال می دهد.

این سیاستمدار با ابراز نگرانی از شرایط اقتصادی اوکراین، گفت: طبق برنامه مصوبه دولت، اوکراین فرصتی برای توسعه اقتصاد نداشته، و قوانین جدید منجر به از بین رفتن مشاغل کوچک و متوسط خواهد شد و بطور اتوماتیک کشور را از دوران فقر به دوران فقیر تر شدن منتقل می کند.

در ماه نوامبر گزارش شد که بودجه دولت اوکراین برای سال 2020 هزینه های مربوط به مزایای اجتماعی را کاهش می دهد. این در حالی است که در ماه دسامبر (سال 2019) تعیین شد که شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین، بودجه دفاعی این کشور برای سال 2020 را در سطح 9.8 میلیارد دلار تصویب کرد.

یولیا تیموشنکو رهبر حزب مخالف باتکیوشینا و نخست وزیر سابق اوکراین نیز در مصاحبه ای تلویزیونی اعلام کرده است که با تصویب قانون فروش زمین به خارجیان، تنها قحطی در انتظار اوکراین است.

این سیاستمدار ابراز اطمینان کرد که با باز شدن بازار زمین، مراتع کشاورزی کشور به سرعت توسط شرکت های فراملی خریداری می شود. به گفته وی ، مهم نیست این شرکت ها با منشأ اوکراینی باشند یا شرکت های انحصاری بزرگ، مسئله مهم آن است که آنها به فکر نیازهای مردم نبوده و این شرایط ، اوکراین را با قحطی روبرو خواهد کرد.

تیموشنکو بعنوان نمونه به کشور ماداگاسکار اشاره کرد، جایی که زمین های کشاورزی به شرکت های فراملی فروخته شد و پس از در صدر کشورهای دارای جمعیت گرسنه در جهان قرار گرفت.

اوکراین به درستی فقیرترین کشور اروپا محسوب می شود

الینا لوکاش وزیر پیشین دادگستری اوکراین نیز با این نظریه موافق است که این کشور تا حدود زیادی در نتیجه وقایع رخ داده در سال 2014 و به اصطلاح انقلاب میدان به فقیرترین کشور در قاره اروپا تبدیل شده است.

به گفته وی، هنگامی که ناآرامی ها در میدان استقلال کی یف آغاز شد، این شورش به یک بحران ملی تبدیل شد و مقامات مجبور بودند تا از سخت ترین روش ها برای برقراری نظم استفاده کنند. سیاست های مخرب بکار گرفته شده از سوی کسانی که بعد از آن قدرت در کشور را در دست گرفتند نیز تنها باعث افزایش مسائل اقتصادی-اجتماعی اوکراین شد.

لازم به یادآوری است در ماه نوامبر 2013، طرفداران همگرایی اوکراین با اروپا در میدان استقلال در مرکز شهر کی یف، به دلیل تعلیق امضای توافقنامه مربوط به توسعه همکاری ها با اتحادیه اروپا تجمع کردند. به زودی، این اقدام به یک شورش واقعی تبدیل شده و درگیری معترضین با نیروهای انتظامی آغاز شد که منجر به کشته شدن ده ها نفر از هر دو طرف گشت. در نتیجه قدرت حاکمه در اوکراین تغییر کرد. ولی رهبران جدید این کشور هم کاری برای رفع مسائل نکرده و بدین ترتیب اوکرین همچنان در حال تجربه یک بحران اقتصادی جدی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "چرا اوکراین به سمت فقیرتر شدن پیش می رود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا اوکراین به سمت فقیرتر شدن پیش می رود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید